صد و پانزدهمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا-2/

رسیدگی به جرم آمریکایی‌ها در کشور/ غارت اموال ایران توسط آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: هر ایرانی و غیر ایرانی چناچه در داخل کشورمان جرمی انجام دهد، به جرم آن‌ها طبق قانون رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۲۵۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ - 30July 2017
رسیدگی به جرم آمریکایی‌ها در کشور طبق قانون/ غارت اموال ایران توسط آمریکا بی پاسخ نمی‌ماند
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» سخنگوی قوه قضائیه در صد و پانزدهمین نشست خبری درباره زندانیان 2 تابعیتی در ایران و ایرانی‌هایی که در آمریکا در زندان هستند، گفت: آمریکایی‌ها همواره ماهیت تجاوزگرانه و خوی سلطه جویی داشته‌اند و برای پی بردن به این موضوع، عملکرد آن‌ها را می‌توان در ماه‌های اخیر بررسی کرد، چرا که آن‌ها اصلا قابل اعتماد نیستند؛ نه به قول‌هایی که می‌دهند، می‌توان اعتماد کرد و نه به تعهدات کتبی که می‌دهند.
 
سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: قوه قضائیه مطابق با فرامین اساسی کشور به کار خود ادامه می‌دهد، لذا اجازه دخالت به آمریکایی‌ها را نمی‌دهد؛ بنابراین هر ایرانی و غیر ایرانی چنانچه در داخل کشورمان جرمی انجام دهد، به جرم آن‌ها رسیدگی می‌شود. آمریکایی‌ها زور می‌گویند و زبان تهدید دارند. درحالی‌که باید بدانند، زبان تهدید و زور دیگر سودی برایشان ندارد؛ مخصوصا در مقابل مردم با فرهنگ و متمدن ایران.
 
وی افزود: آمریکایی‌ها در نقض برجام و غارت اموال ایران در کشورشان و دست‌اندازی به اموال ایرانیان خارج از کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده و این اقدامات بی‌پاسخ نمی‌ماند. همان‌گونه که آن‌ها ادعا می‌کنند، باید افرادی در کشورمان آزاد شوند، ابتدا باید ایرانی‌هایی که در آمریکا تحت فشار ظالمانه قرار دارند، از این فشار رهایی یابند و آن‌هایی که در زندان هستند و بدون علت دستگیر شده‌اند، آزاد شوند و یا حداقل طبق قانون کشورشان به وضعیت این افراد رسیدگی شود.
 
محسنی اژه‌ای تاکید کرد: ایران با زبان تهدید، تسلیم آمریکا نمی‌شود و کار خود را طبق مقررات انجام می‌دهد.
 
تمامی دستگیرشدگان توسط ناجا، مجرم نیستند
 
وی همچنین در مورد دستگیری‌های جمعی توسط ناجا بیان داشت: در مواردی نیروی انتظامی طرحی را اجرا می‌کند و طی آن عده زیادی دستگیر می‌شوند، اما به این معنا نیست که همه‌ی دستگیرشدگان مجرم هستند، مخصوصا در دستگیری‌هایی که جمعی صورت می‌گیرد؛ چه بسا ممکن است خیلی از این افراد در همان بدو دستگیری توسط پلیس آزاد شوند.
 
پابندهای الکترونیکی برای محکومان خارج از زندان است
 
محسنی اژه‌ای درباره استفاده از پابندهای الکترونیکی برای مجرمین هم گفت: پابند الکترونیکی طی شرایطی برای مجرمین لحاظ می‌شود که این افراد بنا بر حکم قاضی ادامه محکومیت را در فضای خارج از زندان سپری می‌کنند، که برای این افراد پابند الکترونیکی استفاده می‌شود اما زمانی که دوران محکومیت به اتمام رسید ضرورتی برای استفاده از این پابند وجود ندارد.
 
آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی و شهدای منا
 
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده پزشک تبریزی و نتیجه دادگاه آن اظهار داشت: هنوز دادگاه در این رابطه حکمی صادر نکرده؛ درخواست استعلام در این رابطه شده است که استعلام از سوی پزشکان و دستگاه‌های ذیربط باید پاسخ داده شود. تاکنون تنها یک جلسه از دادگاه برگزار شده و در جلسات بعدی، وضعیت مشخص می‌شود.
 
سخنگوی دستگاه قضا در خصوص دستگیری 2 مداح معروف کشور نیز گفت: من اطلاعی از جزئیات این پرونده ندارم و پرونده در دادسرای ویژه روحانیت مطرح بوده، اجمالا می‌دانم که 2 فرد دستگیر و یک نفر از آن‌ها با قرار آزاد شده، اما در رابطه با آزاد شدن فرد دیگر اطلاعی ندارم.
 
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده شهدای منا نیز عنوان داشت: در این رابطه اطلاعات جدیدی به دستمان نرسیده است.  
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها