حجت الاسلام طائب:

بیداری اسلامی به نقطه حساسی رسیده است/ حضور ملت ها ضروری تر از قبل است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)، حرکت بیداری اسلامی را از ایران آغاز کرد و در آنجا تحقق داد، خاطرنشان کرد: این بیداری اسلامی، آرام آرام وسیله و زمینه را برای صدور آن به سراسر نقاط جهان آماده کرد که امروز می بینیم چگونه این حرکت شتابان در سراسر جهان، موثر واقع شده است.
کد خبر: ۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱ - 04June 2013

بیداری اسلامی به نقطه حساسی رسیده است/ حضور ملت ها ضروری تر از قبل است

حجت الاسلام مهدی طائب در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس  به واقعه 15 خرداد سال 1342 اشاره کرد و گفت: نقطه آغاز بیداری در ایران یا به تعبیری نقطه عطف تاریخ بیداری اسلامی در 15 خرداد رقم خورده است.

رئیس قرارگاه عمار ادامه داد: شاه و رژیم سلطنتی در ایران تلاش می کرد خود را حامی ملت نشان دهد و با ترفندهای تبلیغاتی تا حدودی توانسته بود، مردم ما را درخواب نگه دارد؛ ولی واقعه 15 خرداد، پرده بزرگی از نفاق و دروغ گویی های آنها برداشت، بنابراین این رویداد تاریخی زمینه را برای بیداری ملت ها فراهم کرد.

وی به نقش تأثیرگذار امام خمینی(ره) در بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: امام(ره) به دنبال تحقق آماده شدن زمینه ها برای وعده الهی که همان ظهور منجی است، بودند و ما امیدواریم که این حرکت به حرکت اصلی که قیام حضرت مهدی (عج) است، پیوند خورد.

حجت الاسلام طائب اظهار داشت: مسأله ای که برای وقوع یک حادثه بزرگ لازم است، بیداری مردم نسبت به ظالم بودن سلطه موجود در سراسر جهان است.

وی تاکید کرد: وقتی که انسانها گمان کنند که سلطه موجود به نفع آنهاست، هرگز پذیرای آن موعود الهی نخواهند بود.

این استاد حوزه و دانشگاه به فرمایشات حضرت امام(ره) و تعبیر ایشان از آمریکا و اسرائیل به عنوان شیاطین بزرگ اشاره و بر ضرورت بیداری اسلامی تأکید کرد و گفت: آمریکا و ایادی استکبار همواره تلاش می کنند که به ملتها القا شود که ما به دنبال منافع شما هستیم و در واقع با شعار آبادسازی و رفاه وارد کشورها می شوند، اما در حقیقت آن چیزی که در پس این شعارها بود، تخریب، مکیدن خود ملت ها، بلعیدن و غارت منافع آنها است.

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه امام(ره) همواره تأکید داشتند که آمریکا شیطان بزرگی است، تصریح کرد: امام(ره) با استفاده از مفاهیمی که برای مردم مفهوم و معلوم بود، به خوبی توانست پرده را از جلوی چشم مسلمانان ایران و محرومان دنیا بردارد که امروز می بینیم  برای همه ملتها معلوم شده که آمریکا چه چهره منافق گونه و نفرت انگیزی دارد.

وی یکی از نقاط اوج حرکت بیداری اسلامی ملت ما را راهپیمایی باشکوه 22 بهمن عنوان کرد و افزود: مردم دنیا به خوبی متوجه شده اند که ملت ایران پشتیبان حرکت بیداری اسلامی است و ما باید همواره این حرکت انقلابی را در میان مردم تقویت کنیم، چرا که دشمنان به درستی به عظمت حضور مردم ایران در صحنه ها دقت دارند.

طائب در پایان گفت و گوی خود با خبرنگار ما اظهار داشت: امروز که بیداری اسلامی در دنیا به نقطه حساسی رسیده، حضور ملت ها ضروری تر از زمان های قبل است و به خاطر همین موضوع است که مقام معظم رهبری، امسال مردم را به حضور حماسه ساز در انتخابات دعوت کردند و در حقیقت بیداری اسلامی به چاشنی بزرگی از داخل ملت ایران نیاز دارد و آن حضور پررنگ مردم در صحنه سیاسی و انتخابات است. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار