مجتبی شاکری:

اصولی که امام(ره) بنا کرد باید حفظ شود/نگذاریم این اصول توسط توطئه گران تراشیده شود

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، به نقش تأثیرگذار امام(ره) در بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: امام(ره) بذری را به عنوان اندیشه، تبدیل به نهالی کردند که امروز نتایج آن را به خوبی می بینیم.
کد خبر: ۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸ - 05June 2013

اصولی که امام(ره) بنا کرد باید حفظ شود/نگذاریم این اصول توسط توطئه گران تراشیده شود

 مجتبی شاکری در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: سرنگونی 4 دیکتاتور در جهان اسلام  و همچنین موج انقلابات اخیر و پیروزی مقاومت و سرنگونی توطئه گران ناشی از اندیشه های حضرت امام(ره) است.

وی با بیان نقش کلیدی امام در بیدار اسلامی، تاکید کرد: اندیشه امام که در آن زمان یک جنبه نظری از آن مشهود بود با گذر سال ها  اینک ثمراتی مثل حزب الله  لبنان، مقاومت مردم غزه و ... را با خود به همراه دارد. در حقیقت مقاومت مردم در این جریانات از تبعات اندیشه حضرت امام (ره) است .

شاکری به واقعه قیام 15 خرداد و نقش این رویداد مهم تاریخی در پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ماجرای 15 خرداد زمانی رخ داد که تمام جریانات سیاسی مثل ملی گرایی، مارکسیستی و جریانات متهجر دیگر، امکانی برای مقاومت کردن در برابر شاه نمی دیدند و امام(ره) زمانی پرچم مخالفات با شاه و رژیم سلطنتی را بلند کرد که این جریانات نظرشان بر این بود که نمی شود مقابل شاه ایستادگی کرد.

وی درادامه افزود: امام (ره) با تکیه بر اندیشه الهی و اطمینانی که به مکتب اسلام داشت، توانست به خوبی  پرچم مخالفت با رژیم شاهنشاهی را بلند کند و نشان داد مردم با تکیه بر اعتقادات دینی و اسلامی می توانند در مقابل ظلم و زور ایستادگی کنند.

این جانباز دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: آنچه که موجب پیدایی و شکوفایی اندیشه امام(ره) شد وحفظ و صیانت از آن می تواند به ما کمک کند که مدل خوبی به دنیا نشان دهیم. حفظ خداگرایی واسلام گرایی مهم است و صیانت ونگهداری از اسلام نابی که امام معرفی کردند اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: اصولی که امام (ره) بنا کرد به عنوان اصول انقلاب باید تداوم داشته باشد و نگذاریم این اصول توسط توطئه گران تراشیده شود چرا که برخی جریانات فکری برای اینکه آمریکا را از خود راضی نگه دارند، آمده اند تا اصول انقلاب را بتراشند که اینها ضد اندیشه امام حرکت می کنند و ما نباید اجازه دهیم که اصول انقلابمان تراشیده شود.

شاکری به مردم سالاری دینی اشاره کرد و گفت: اصل مردم سالاری دینی این است که از دستاوردهای انقلاب اسلامی به خوبی صیانت کنیم تا مدل سازی و تکثیر برای دیگرکشورهای  اسلامی شود.

عضو  شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما باید در نظام مان مطالبات مردم را از راههای درستی که در اندیشه امام (ره) طراحی شده پاسخ دهیم و این سرمایه بزرگ اجتماعی را حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحران سوریه و تحولات اخیر در این کشور اشاره کرد و گفت: نظام سلطه آمریکایی ها و صهیونیست ها، قدرت تحلیل یک اندیشه دینی و مکتب دینی را ندارد و همان طور که آنها مقابل انقلاب ما منفعل بودند و نتوانستند خدشه ای در قدرت نظام و ولایت فقیه به دلیل بسیج مردمی وارد سازند، در جهان اسلام نیز دچار تناقض هستند.

شاکری در بخش پایانی گفت وگوی خود با خبرنگار ما گفت: ما به خوبی شاهد هستیم که توطئه گران مقابل حزب الله لبنان و صهیونیستها منفعل بوده اند  و این ها  نشان می دهد قدرت مقاومت بالاتر از قدرت استکبار و زورگویی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار