احمدی مقدم در مراسم تشیع پیکر شهدای سانحه هوایی ناجا:

حمله تروریستی به هواپیمای ناجا غیرممکن بود/ برخی به دنبال بزرگ‌نمایی قدرت تروریست‌ها هستند

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه هواپیمای سانحه دیده در ارتفاع 19 هزار پایی پرواز می کرد اظهار داشت: امکان حمله تروریستی به این پرواز غیر ممکن بود.
کد خبر: ۳۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵ - 14October 2014

حمله تروریستی به هواپیمای ناجا غیرممکن بود/ برخی به دنبال بزرگ‌نمایی قدرت تروریست‌ها هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس "، سردار احمدی مقدم در حاشیه مراسم تشیع پیکر شهدای سانحه هوایی سیستان و بلوچستان گفت: این هواپیما بسیار گرانقیمت بوده و در حدود  شش تا ده میلیون دلار هزینه آن بوده است. این هواپیما برای پرواز در مسافت هایی طولانی با ارتفاع بالا طراحی شده و استانداردهای لازم را دارا می باشد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تیم فنی علت سانحه را بررسی میکند؛ بنابراین ما به این سرعت نمیتوانیم دلایل سقوط را بیان کنیم و باید منتظر اعلام نتایج باشیم.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ما از این هواپیما 5 فروند به صورت فعال داریم ولی هماکنون خواستهایم بجز پرواز آزمایشی پرواز دیگری با این هواپیما انجام نشود تا تیم بررسی صحنه نتایج را مشخص کند.

وی با بیان این مطلب که ناجا برای انجام فعالیتهای خود اعم از عملیات، امداد و پشتیبانی با توجه به گستردگی کشور نیاز به وسایل پرونده در هواناجا دارد، گفت: در این 7،8 سال با حمایت دولت 20 فروند بالگرد با حدود سنی 10 و 15 سال وارد خدمت شدهاند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بالگردهای قدیمی هماکنون در ناجا کار آموزش را انجام می دهند و وسایل سبک هم برای گشت انجام میشود.

وی افزود: با این وجود ما باید تلاش کنیم تا هواپیماهای جدیدی را به سامانه پروازی اضافه کنیم ضمن آنکه بقایای هواپیما هم اکنون در اختیار ما قرار دارد.

فرمانده ناجا با منتفی دانستن حمله تروریستی به این هواپیما خاطر نشان کرد:  با توجه به اینکه این پرواز در ارتفاع 19 هزارپایی صورت می گرفت امکان حمله تروریستی به آن منتفی می گردد.

 وی با بیان اینکه عده ای با دامن زدن به  شایعات قصد دارند تروریست ها را قوی جلوه دهند افزود: طبق اطلاعات به دست آمده موتور هواپیما خاموش شده و با توجه به اینکه دید کافی برای انتخاب محل فرود مناسب وجود نداشته چنین حادثه ای رخ داده است.

احمدی مقدم گفت: ما با انجام بررسی های تکمیلی قصد داریم تا از تکرار این دست از سوانح جلوگیری به عمل آوریم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه عده ای از اشرار مرز سراوان دستگیر شده اند گفت: عده دیگری از آنها به مرز پاکستان فرار کرده و دستگاه دیپلماسی کشور با جدیت مساله را پیگیری می کند.

رئیس پلیس ناجا ادامه داد: کشورهای همسایه سال ها هیچ نگرانی از مرز ما نداشته اما حوادث مکرر پیش آمده نشان می دهد که آنها باید برای امنیت مرزهای خود اقدامات امنیتی بیشتری را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ما قصد داریم عملیات انسداد مرز را تکمیل کنیم خاطر نشان کرد: نمایندگان محترم مجلس و دولت باید در بودجه بخشی را به این مساله اختصاص داده تا بتوانیم امنیت مرزها را به صورت همه جانبه حفظ کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تلاش تروریست ها در سراوان در واکنش به اقدامات پلیس و سپاه صورت گرفته است و ما نباید انتظار داشته باشیم با وجود محدودیت منابع در مدت کوتاه امنیت مرزها به صورت کامل تامین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها