در جلسه مسئولان عالی قضایی

آیت الله آملی لاریجانی شهادت تعدادی از پرسنل ناجا را تسلیت گفت

رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی با تقدیر از تلاش تلاشگران نیروی انتظامی شهادت فرماندهان و ماموران ناجا را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴ - 15October 2014

آیت الله آملی لاریجانی شهادت تعدادی از پرسنل ناجا را تسلیت گفت

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، رییس قوه قضاییه با تبریک عید سعید غدیر در جلسه مسئولان عالی قضایی اظهار کرد: حادثه غدیر خم حادثه ای است که بین عامه و خاصه به نحو متواتر نقل شده است و در تواترش کسی تردید ندارد گرچه در نقل آن تا 70 طریق در اهل سنت روایت داریم و روایات خاصه در این باب بسیار فراتر است اما کسی بر اصل آن تردید ندارد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه معنی مولا در عربی به تکثر است، افزود: پیامبر وقتی فرمودند "من کنت مولا فهذا علی مولاه" در بستر آن زمان معانی این کلمات کاملا آشکار و غیر قابل انکار بود به نحوی که در حج الوداع وقتی پیامبر وفات خود را اعلام می کند به این موضوع اشاره دارند.

وی خاطرنشان کرد: ولایت حضرت علی علیه السلام امری جعلی نیست و برای تمشیت امور زندگی مسلمانان و مومنین بوده و اخیرا مقام معظم رهبری به آن تاکید داشته که امور زندگی اجتماعی و فردی جزء دین است.

رییس قوه قضاییه ابعاد معنوی امامت را بسیار عظیم دانست و گفت: ولایت یک امانتی بوده است که انسان و حقیقت انسان آن را حمل کرده است و ما باید نعمت ولایت را پاس بداریم و نورانیت ائمه اظهر من الشمس است.

آیت الله املی لاریجانی با اشاره به هفته نیروی انتظامی با تقدیر از تلاش زحمت کشان این عرصه در حفظ امنیت کشور، اظهار کرد: شهادت فرماندهان نیروی انتظامی و ماموران این نهاد را تسلیت عرض می کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار