حاشیه نگاری دفاع پرس از مراسم تشیع پیکر شهدای سانحه هوایی ناجا/

سردارانی که بر فراز آسمان به خدا پیوستند

امروز صبح، مراسم تشییع پیکر شهدای سانحه هوایی ناجا با حضور، خانواده شهدا، مقامات نظامی و انتظامی و رییس بنیاد شهید در میدان صبحگاه ستاد ناجا برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷ - 14October 2014

سردارانی که بر فراز آسمان به خدا پیوستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، امروز صبح مراسم تشییع پیکر شهدای سانحه هوایی نیروی انتظامی در حالی برگزارشد که سرباز و سردار بدون توجه به درجه در سوگ هفت پرستوی عاشقی نشستند که بر فراز آسمان به کوچی ابدی رفتند.

مردان امنیت در قاب نگاه مردم

در ابتدای مراسم، یگان های مختلف انتظامی با نظمی خاص در میدان صبحگاه ستاد ناجا جمع شدند، عکس شهدا در دست دژبان ها فضای خاصی را ایجاد کرده بود، افرادی که روزگاری امنیت و آرامش را به ارمغان می آوردند، امروز به عکس هایی در قاب نگاه مردم ایران بدل شده بودند.

اتوبوس هایی که از پیش تدارک دیده شده بود، خانواده داغ دار شهدا را وارد میدان صبحگاه کرد، هر چه بود، ضجه های مادران، شیون همسران و آه و فغان فرزندانی بود که شاید یادشان رفته بود برای بار آخر با عزیزانشان خداحافظی کنند.

غمی که پنهان شدنی نبود

پس از چند دقیقه، سردارسرتیپ احمدی مقدم و چند تن دیگر از مقامات نظامی و انتظامی وارد محوطه شدند که علی رغم صلابت همیشگی، نمی توانستند غمی را که در صورتشان نشسته بود، پنهان کنند، پرچم های یا حسین نیز در گوشه  دیگری از مراسم به اهتزاز درآمده بود و در حالی که باد از لابلای آن ها می دوید، شهادت امام حسین(ع) را به اقتدار ناجا پیوند می زد.

سپس، آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت شد که سکوتی مسخ کننده را در آن محیط بیدار کرد، اما مگر می شد این سکوت با حضور خانواده های داغ دار شهدا ادامه پیدا کند، پدرانی که با کمر هایی شکسته از داغ فرزندانشان در حالی وارد محوطه می شدند که دیگر دنیا برایشان مفهومی به جز تابوت های گلگون فرزندانشان نداشت.

در این میان مجری مراسم حضور ریاست بنیاد شهید را نیز خیرمقدم گفت و پیام وی را که با آیاتی از سوره بقره آغاز شده وبه حیات جاوید شهدا اشاره می کرد را قرائت کرد.

بابا جواب دخترت را نمی دهی؟

در ادامه از دو تن از مداحان اهل بین دعوت شدند تا فضای مراسم را با روضه ی سید شهدا عطراگین کنند، در این هنگام، دیگر تاب از توان دختر یکی از شهدا رفت و خود را به سرعت به تابوت پدرش رساند و شیون سر داد،"بابای عزیزم جواب دخترت را نمی دهی؟"

با این اتفاق خانواده دیگر شهدا نیز کاسه صبرشان لبریز شده و در حالی که به سر و روی خود می کوفتند، خود را به بدن های تکه تکه شده ی عزیزانشان که درتابوتی ملبس به پرچم ایران قرار گرفته بود، رساندند. در خیل جمعیت  افسرانی دیده می شد که نمی توانستند جلوی اشک های خود را بگیرند و سربازهایی که هیچ شناختی از شهدا نداشته اما برای مظلومیت آن ها می گریستند.

سیل مردم در اطراف ستاد ناجا برای وداع با شهدا

درپایان مراسم نیز پیکر شهدا با مارش نظامی و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران روی دست خانواده ی شهدا و مسئولین انتظامی کشور تشییع شده و به بیرون مجموعه انتقال پیدا کرد، اما نکته مهم حضور مردم در خیابان های اطراف بود که با دیدن مراسم تشییع خود را به صحنه رسانده و با بغضی که در پلکشان به اشک می رسید،به عکس شهدا چشم دوخته و با آه و حسرتی از عمق جان از حادثه پیش آمده ابراز تاسف می کردند.

به قلم:پوریا بهرادکیان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار