مخدومی:

استقبال داستان‌‌نویسان و کارتونیست‌ها از جشنواره مردمی رسول آفتاب/اطلاع‌رسانی بین‌المللی جشنواره ضعیف بود

دبیر چهارمین «جشنواره مردمی رسول آفتاب» با بیان اینکه اطلاع‌رسانی جشنواره در سطح بین‌الملل ضعیف بود، گفت: تقدیرنامه‌ برگزیدگان با اثر انگشت پدران و مادران شهید اعتبار معنوی به خود گرفت.
کد خبر: ۳۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰ - 27December 2014

استقبال داستان‌‌نویسان و کارتونیست‌ها از جشنواره مردمی رسول آفتاب/اطلاع‌رسانی بین‌المللی جشنواره ضعیف بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اختتامیه جشنواره رسول آفتاب، دوشنبه 8 دی، ساعت 15 در حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد.

سالن سوره حوزه هنری تهران

به گفته رحیم مخدومی دبیر این جشنواره، در مجموع جشنواره روند رشدی را طی کرده است با توجه به اینکه در این دوره نویسندهها و هنرمندان خوبی با جشنواره همکاری کردند، که جای تشکر از همه آنها وجود دارد که از جمله آنها میتوان به آقایان «گلعلی بابایی»، «مازیار بیژنی»، «رضا برجی»، «جهانگیر خسروشاهی»، «خسرو باباخانی»، «راضیه تجار»، «مسعود شجاعی طباطبایی» و «علیرضا قزوه»، اشاره کرد که اینها نشان دهنده رشد و تعالی جشنواره است و به همین نسبت نیز کمیت و کیفیت آثار ارتقاء پیدا کرده است و ما کتابهای خوبی را در دوره چهارمین دوره جشنواره تولید خواهیم کرد.

وی ادامه میدهد: در مراسم اختتامیه چهارمین «جشنواره مردمی رسول آفتاب» که در سالن «سوره» حوزه هنری برگزار خواهد شد، پیشبینی ما این است که نسبت به سال های گذشته از استقبال بیشتری برخوردار شود.

مخدومی درباره تعداد آثار رسیده به این دوره از جشنواره، میگوید: در مجموع 600 اثر به چهارمین «جشنواره مردمی رسول آفتاب» رسیده است که بیشترین آثار در حوزه «داستان» و «کاریکاتور» بوده است، البته با توجه به اهمیت و گستردگی موضوع لازم بود ما در سطح ملی و بینالمللی اطلاعرسانی بیشتری میداشتیم که متأسفانه به خاطر اینکه امکانات لازم در اختیارمان نبود، و فرصت هم به اندازه کافی نداشتیم این اتفاق صورت نگرفت منتها موضوع «فتنه اسلام آمریکایی»، موضوعی نیست که تاریخ مصرف داشته باشد، دغدغهای بوده است که حضرت امام از ابتدای نهضت تا پایان عمر هشدار دادهاند و مقام معظم رهبری هم استمرار دهنده همین راه بودهاند. لذا به احتمال قوی این موضوع در سالهای آینده هم موضوع جشنواره خواهد کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه امسال در سطح بینالمللی اطلاعرسانی ضعیف بود، میافزاید: بعد از پایان مهلت جشنواره، تماسهایی داشتیم که هنرمندان دیر مطلع شده بودند، و ما ابراز امیدواری کردیم که در سالهای آینده هم اگر خدا این توفیق را دهد، میزبان جشنواره و آثار علاقهمندان با همین موضوع خواهیم بود.



دبیر چهارمین «جشنواره مردمی رسول آفتاب» بیان میکند: نکته دیگر، اعتبارنامه لوح تقدیر برگزیدگان است، چون وعده کرده بودیم که با اثر انگشت پدران و مادران شهدا به این تقدیرنامهها اعتبار معنوی خواهیم بخشید، در منزل مادر شهید «حاج حسن طهرانی مقدم» حاضر شدیم، و این تقدیرنامهها با اثر انگشت این مادر بزرگوار که مادر دو شهید است، متبرک کردیم.

وی میگوید: در فرصت باقی مانده به منزل پدر و مادر شهیدان «حاج حسن شاطری»، «مصطفی احمدی روشن» و «امیر حسام ذوالاعلی» که از شهدای مبارز فتنه سال 88 است، خواهیم رفت.

مخدومی در پاسخ به این پرسش که آیا در اختتامیه این دوره از جشنواره شاهد رونمایی از آثار هم خواهیم بود، ادامه میدهد: ماحصل چهارمین «جشنواره مردمی داستان فتنه»، دو کتاب یکی در بخش «کاریکاتور» و دیگری مجموعه «داستان» است که بعد از مراسم اختتامیه منتشر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مراسم اختتامیه چهارمین «جشنواره مردمی رسول آفتاب» دوشنبه 8 دی سال جاری از ساعت 15 لغایت 17 در سالن سوره حوزه هنری تهران واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه، حوزه هنری، سالن سوره برگزار میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها