اورکی در گفت‌وگو با دفاع مقدس عنوان کرد

لزوم برگزاری ورک‌شاپ جایزه موسیقی و کلیپ ققنوس

داور اولین جایزه موسیقی ققنوس به لزوم برگزاری ورک‌شاپ برای جایزه ققنوس اشاره کرد و گفت: برگزاری ورک‌شاپ باعث می‌شود هنرمندان نقاط ضعف و قدرتشان را متوجه شوند.
کد خبر: ۳۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲ - 13January 2015

لزوم برگزاری ورک‌شاپ جایزه موسیقی و کلیپ ققنوس

"ستار اورکی" آهنگساز و داور اولین جایزه موسیقی ققنوس در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس از داوری حدود ۱۵۰ کلیپ در جایزه موسیقی ققنوس خبر داد و گفت: از بین ۱۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه جایزه ققنوس ۴۲ کلیپ پس از بررسی به مرحله بعدی راه یافت که تقریبا از سطح بالایی برخوردار بودند.

داور اولین جایزه موسیقی ققنوس در ادامه به سطح کیفی آثار رسیده به دبیرخانه این جایزه پرداخت و گفت: کیفیت آثار در چهار سطح بد، متوسط ، خوب و عالی طبقه بندی شده است که البته از لحاظ کیفیت کلیپها باید گفت آثار رسیده بیشتر کارهای تکراری با استفاده از آرشیوهای گذشته است که از جذابیت آنها کاسته بود، اگر هنرمندان در تولید کلیپها تجدید نظر داشته باشند و کمتر از تصاویر آرشیوی استفاده کنند بیشتر موفق خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: من در تولید آثاری که برای فیلمها تولید کردهام ابتدا فیلم را تماشا میکنم و متناسب با آن به تولید موسیقی میپردازم، در واقع خودم را تسلیم تصویر میکنم اما چیزی که در آثار رسیده به جایزه ققنوس مشخص است خلاف این موضوع را ارائه می کند. یعنی ابتدا هنرمند موسیقی را تولید کرده است و سپس به تولید کلیپ پرداخته است.

اورکی درباره آثار انقلابی رسیده نیز گفت: حدود ۸۰ درصد آثار مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس کلیشهای و با استفاده از آرشیو تکراری ساخته شده است، اما آثار با ارزش و خوب هم در کارهای رسیده موجود است.

داور اولین جایزه موسیقی  ققنوس در پایان ضمن پیشنهاد برگزاری ورکشاپی برای دیده شدن آثار جایزه ققنوس گفت: برای تقویت و برطرف کردن مشکلات آثار ضعیف باید ورکشاپی برگزار شود تا شرکت کنندگان آثار برتر را ببینند و به ضعف و قوت کارشان پی ببرند تا بتوانند در دورههای بعدی با آثار بهتری در این جایزه حضور یابند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها