مسعود ده نمکی:

جای حجت السلام ابوترابی بسیار خالی است/ روایت رئیس سازمان جاسوسی فرانسه از آزادگان

نویسنده فرهنگنامه آزادگان گفت: صد و پنجاه نفر در مدت بیست سال روی این فرهنگ نامه کار کردند که این کار در کل دنیا بی سابقه است. درهیچ کجای دنیا فرهنگ نامه ای با این حجم و اطلاعات چاپ نشده است.
کد خبر: ۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱ - 03October 2013

جای حجت السلام ابوترابی بسیار خالی است/ روایت رئیس سازمان جاسوسی فرانسه از آزادگان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مسعود ده نمکی در مراسم رونمایی از کتاب "فرهنگ نامه اسارت و آزادگان" که در تالار وحدت برگزار شد، ضمن پیشکش کردن این کتاب به آزادگان هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: رئیس سازمان جاسوسی کشور فرانسه که در ابتدای جنگ طرح حمله مستقیم به جماران را داده بود، پس از دیداری که از اردوگاههای اسرای ایرانی به عمل آورد؛ گفت: من در اردوگاه کسانی را دیدم که در چشمان آنها مقاومت و مبارزه موج می زد و این موج چنان بود که من وقوع جنگ جهانی چهارم را احساس می کردم.

وی افزود: ای کاش حجت السلام ابوترابی اینجا بودند و در این برنامه حضور داشتند، جای ایشان در این برنامه بسیار خالی است. من از زحمات همه آزادگان تقدیر و تشکر می کنم چرا که اگر حمایت شما نبود به طور حتم این فرهنگ نامه به سرانجام نمی رسید.

وی تصریح کرد: صد و پنجاه نفر در مدت بیست سال روی این فرهنگ نامه کار کردند که این کار در کل دنیا بی سابقه است. درهیچ کجای دنیا فرهنگ نامه ای با این حجم و اطلاعات چاپ نشده است.

وی افزود: پنج جلد اول فرهنگ نامه را خدمت حضرت آقا فرستادیم ایشان فرمودند؛ پول این کارها را از کجا می آورید و من به ایشان توضیح دادم که همه هزینه این فرهنگ نامه را خودم پرداخت کردم و فقط  یک حق التالیف از طرف نهاد کتابخانه ها به من پرداخت شده است.

ده نمکی اذعان داشت: این کتاب از همان ابتدا با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد، در حال حاضر بسیاری از مخاطبان خارجی دنبال ترجمه این کتاب می گردند. استقبال ازاین کتاب باعث افتخار من و عزت و سربلندی آزاده ها است.

نظر شما
پربیننده ها