استفاده ابزاری از دین در دوران مشروطه در نمایش "تعبیر یک رویا"

مسئولان فرهنگی ما تعریف مشخصی از تئاتر ایرانی ندارند و این مساله باعث شده که ما از ایده آلهای خود فاصله بگیریم.
کد خبر: ۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱ - 06October 2013

استفاده ابزاری از دین در دوران مشروطه در نمایش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نمایش"تعبیر یک رویا" با نویسندگی و کارگردانی "خیرالله تقیانیپور" روایتگر بخشی از دوره مشروطه دوم است که در این دوره دین به ابزاری برای جاه طلبی عده ای خاص تبدیل می شود.

با انتصاب "اتابک نادری" به عنوان مدیر مجموعه تئاتر شهر حضور او در این نمایش منتفی و "رحیم نوروزی" جایگزین وی می شود. به دلیل عدم ایجاد هماهنگی های لازم بین "رحیم نوروزی" و گروه، کارگردان مجبور می شود مجددا از "اتابک نادری" برای ایفای نقش در این تئاتر دعوت به عمل آورد.

طراحی صحنه این نمایش در اجرای عمومی با آن چیزی که در جشنواره بین المللی تئاتر فجرانجام شد کاملا تفاوت دارد، برای اجرای عمومی، فضای نمایشنامه به طور کل به معماری ایرانی نزدیک شده و از شیوه های تعزیه و روحوضی در طراحی صحنه استفاده شده است.

"آناهیتا همتی" در این نمایش نقش دختر بازیگوش و جسوری را بازی می کند که به همراه یک دختر دیگر عاشق یک شبیه خوان تعزیه می شوند و در این ماجرای عاشقی داستانک هایی را پدید می آورند که برای مخاطب شیرین و جذاب است.

نمایش" تعبیر یک رویا" درباره خان مستبدی است که ظاهرا مردم دار است اما در باطن مردی است که برای رسیدن به قدرت همه آدم های اطراف خود را نابود می کند. نمایش "تعبیر یک رویا" هر روز ساعت 19:30 در تالار شهید قشقایی تئاتر شهر روی صحنه میرود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار