سردار یعقوب سلیمانی:

بازسازی واقعه غدیر باید جهانی شود

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: با ترویج فرهنگ غدیر در جامعه و میدانی کردن این واقعه عظیم، می توانیم غدیر هم را به یک فرهنگ تبدیل کنیم که همانند عاشورا مورد استقبال جوانان و نوجوانان و آحاد مردم قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴ - 23October 2013

بازسازی واقعه غدیر باید جهانی شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه واقعه غدیرخم در روز عید غدیرخم در 122 نقطه از کشور برگزار می شود، اظهار داشت: واقعه غدیر خم همانند عاشورا باید به یک فرهنگ عظیم تبدیل شود و روزی شاهد اجرای نمایش غدیر در سطح جهان باشیم.

سردار سلیمانی با اشاره به بازسازی واقعه غدیر تصریح کرد: برای نخستین بار در تاریخ اسلام، سال 89 با توجه به تقارنی که روز عیدغدیر خم باروز 5 آذر روز بسیج مستضعفین داشت، بازسازی واقعه غدیر خم در پشت کوه خضر نبی (ص) قم با حضور 70 هزار نفر برگزار شد. یکی از مهمترین ویژگی هایی این نمایش، مشارکت مردم در ساخت آن بود.

وی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر از سال 89 تا به امروز استمرار داشته است، افزود: سال 90 در 73 نقطه از کشور واقعه غدیر به صورت نمایشی و میدانی برگزار شد. سال 91 این برنامه در 100 ناحیه از کشور و امسال در 122 نقطه از کشور برگزار می شود.

سردار سلیمانی بیان کرد: سال 89 طرح اجرای این برنامه عظیم به مراجع تقلید قم همچون آیت الله نوری همدانی داده شد و بحمدالله امروز شاهد فراگیر شدن این واقعه بزرگ هستیم. در طول این چند سال، دیدار با علمای قم استمرار داشت و امسال با علمایی همچون آیت الله نوری همدانی، آیت الله سبحانی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله صافی گلپایگانی دیدار داشتیم. جلسه با بزرگان علم و فقه قم، برکات زیادی به همراه داشت و این مراجع، مشوق ما در بازسازی واقعه غدیرخم بوده اند.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه، غدیر تنها نام یک سرزمین نیست و باید به یک فرهنگ تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ اسلام، وقایع و اتفاقات زیادی رخ داده است؛ اما غدیر یکی از مهترین وقایع تاریخی است. غدیر تنها یک اتفاق نیست، غدیر یک تفکر است که باید به یک فرهنگ عظیم تبدیل شود. با ترویج فرهنگ غدیر در جامعه و میدانی کردن این واقعه عظیم، می توانیم غدیر هم را به یک فرهنگ تبدیل کنیم که همانند عاشورا مورد استقبال جوانان و نوجوانان و آحاد مردم قرار گیرد.

سردار سلیمانی گفت: انتظار ما از رسانه ها این است که در انعکاس این واقعه عظیم، دقت کافی را به خرج دهند و در عرصه تبلیغات و بومی سازی آن تلاش کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار