سردار علی ناظری:

چهارمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با شعار "دفاع مقدس، الگوی حماسه ساز" برگزار می شود

معاون ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با شعار " دفاع مقدس، الگوی حماسه ساز" برگزار خواهیم کرد
کد خبر: ۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹ - 26October 2013

چهارمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با شعار

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار علی ناظری معاون ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه، در نشست خبری چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، اظهار داشت: امسال نمایشگاه کتاب دفاع مقدس را با  توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال حماسه اقتصادی نامگذاری نموده اند با شعار " دفاع مقدس، الگوی حماسه ساز" برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس با تمام تحریم هایی که بر کشور تحمیل می شد  و با تمام مشکلات اقتصادی و روانی که دشمن آن را به خوبی انتقال می داد، اما مردم حماسه ساز شدند و با تکیه بر ایمان و اعتقاد خود، حماسه ای تکرار نشدنی ساختند که همین پیام دفاع مقدس بود، یعنی شناختن مردم برای خلق حماسه .

امیدوارم بتوانیم با شناخت صحیح از شهدا و اهداف شهدا، جانبازان از راه کارهای آن زمان حماسه ای نو خلق کنیم و شاهد نمایشگاه های تخصصی در این زمینه در سطح کشور و جهان باشیم .

حسین صفری نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه نشست خبری چهارمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس گفت: خدا را شاکریم که توانستیم با بهره گیری و هدف گذاری صحیح در تمام سطوح شاهد تخصصی تر شدن نمایشگاه کتاب دفاع مقدس باشیم .

وی افزود: با تمام مشکلاتی که پیش رو داشتیم با حمایت سپاه محمد رسول الله (ص) توانستیم راه را هموار کرده و به اهداف نمایشگاه که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است برسیم .

صفری در تشریح فعالیت های نمایشگاه اذعان داشت: این نمایشگاه از ششم آبان ماه به مدت یک هفته با همکاری سپاه حضرت محمد رسولالله(ص) تهران بزرگ، سازمان بسیج مستضعفین و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار میشود که نشستهای تخصصی در سطح  کودک و نوجوان و بازیهای فکری و رایانهای بومی دفاع مقدس از برنامههای جنبی در نمایشگاه  بزرگ کتاب دفاع مقدس خواهد بود.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای ناشران دفاع مقدس است که بتوانند اولین های خود را به عرصه ظهور بگذارند.

وی تاکید کرد: جذب مخاطب نکته و نقطه ی کلیدی ما در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس است، تا بتوانیم مشکل توزیع را مرتفع سازیم.در این نمایشگاه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ 600 میلیون ریال به صورت بن یارانه ای در اختیار مخاطبین قرار می دهدکه سقف پرداختی آن 3 میلیون ریال است و بن های یارانه ای به صورت های مختلف واگذار می شوند، در سطح دیپلم 200 هزار ریال، فوق لیسانس و بسیج فعال یا حوزوی 400 هزار ریال، دکتری و حوزوی معادل 500 هزار ریال به چند صورت بن های نمایشگاهی، کارت خرید های شتابی و ... قابل دسترسی خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها