با حضور وزرای خارجه احتمال کسب توافق هسته ای بیشتر شد

سفر وزیران امور خارجه کشورهای امریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و احتمالا روسیه به ژنو نشان از افزایش احتمال کسب توافقی جدی میان ایران و 1+5 دارد.
کد خبر: ۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹ - 08November 2013

با حضور وزرای خارجه احتمال کسب توافق هسته ای بیشتر شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل "یورو نیوز"؛ در شرایطی طرفین ایرانی و غربی ارزیابی مثبت خود از روند مذاکرات روز گذشته را اعلام کرده اند که تحولات امروز نشان از جدیت بیشتر کشورهای غربی در دور جدید مذاکرات دارد و این امر دستیابی به توافقی مهم را محتمل تر کرده است.

در حالی که وزیر خارجه کشورمان سخنان شب گذشته سخنانی در رابطه با احتمال دستیابی به توافقی در امروز را مطرح کرد و آمادگی کشورمان برای تهیه پیش نویسی را اعلام داشت، تحرکات کشورهای غربی مانند جدیت آنها در دور جدید مذاکرات نیز این امر را تایید می کند که احتمال دستیابی به توافقی مهم میان طرفین افزایش یافته است.

نمودهای این امر را می توان در دعوت کاترین اشتون از وزیر خارجه امریکا برای حضور در مذاکرات امروز نشان داد که اهمیت مذاکرات پیش رو و جدیت موجود در مذاکرات برای تصمیم گیری در مورد یک توافق را نشان می دهد.

علاوه بر این، اقدام وزیر خارجه فرانسه برای حضور در ژنو و همچنین حضور وزیر خارجه آلمان در محل مذاکرات در کنار افزایش احتمال سفر وزیران امور خارجه انگلیس و روسیه به محل مذاکرات حکایت از آن دارد که زمینه برای دستیابی به توافقی مهم میان طرفین مهیا شده است.

البته باید توجه داشت که اقداماتی نظیر دیدار وزیر خارجه امریکا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از حضور در ژنو نشان می دهد نباید نسبت به مواضع آینده طرفین غربی خوشبین بود و این کشورها همواره منافع رژیم صهیونیستی را که در تقابل با حل اختلاف نظرات است، مد نظر قرار خواهند داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار