سید حسن نصرالله، در مراسم عاشورای حسینی در بیروت؛

تا زمانی که لازم باشد در سوریه خواهیم ماند

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به دولت های خارجی حامی گروه های تکفیری در سوریه گفت: ما برای حضور در سوریه چه در گذشته و چه حال و چه در آینده به بخشش و عطای بیگانگان نیاز نداشته و نداریم؛ پس واقع گرا باشید و شرطهای غیرقابل اجرا را کنار بگذارید.
کد خبر: ۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰ - 14November 2013

تا زمانی که لازم باشد در سوریه خواهیم ماند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان ظهر روز پنجشنبه در عاشورای حسینی با حضور در جمع عزاداران در جنوب بیروت سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله با قدردانی از حضور بسیار گسترده و باشکوه لبنانی ها در مراسم روز عاشورا گفت: بار دیگر مانند هر سال جمع شدیم تا با سید الشهداء(ع) بیعت کنیم و مخالفت خود را با ذلت و خواری اعلام کنیم .

دبیرکل حزب الله لبنان با طرح این سوال که آیا درست است که میدان را برای حضور دشمن ترک کنیم، گفت: مقاومت تا هنگامی که تهدیدهای اسرائیلی وجود داشته باشد باقی می ماند. برخی در لبنان به صورت دائمی از مقاومت فرانسه سخن می گویند که سلاح خود را تحویل داد ولی فراموش می کنند که مقاومت فرانسه پس از از بین رفتن تهدید پایان یافت؛ درحالیکه مقاومت لبنان سرزمین این کشور را آزاد کرد ولی هنوز دشمن وجود دارد و این سرزمین را تهدید می کند و دست به جاسوسی می زند و برای جنگ آماده می شود.

سید حسن نصرالله با یادآوری مسأله فلسطین به امت عربی خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید در هر شرایطی که باشد از این مسأله دست بکشد؛ مسلمانان باید همگی در کنار ملت فلسطین بایستند تا بتوانند این سرزمین را آزاد کنند.

سید حسن نصرالله با تأکید بر مخالفت با همه طرح های تجزیه طلبانه اظهار داشت: باید به وحدت اراضی همه کشورها و حل همه مشکلات داخلی با گفت و گو و خردمندی و راهکارهای سیاسی پایبند بود.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: وجود ما در سوریه همانطور که در مناسبتهای دیگر اعلام کردهایم، به هدف دفاع از لبنان و سوریه و فلسطین و مقاومت و مقابله با همه خطرها است. تا هنگامی که دلیلی برای حضور ما وجود داشته باشد، ما در سوریه باقی می مانیم.

دبیرکل حزبالله لبنان اظهار داشت: مشکل اینجاست که آنها در لبنان تلاش میکنند دلیلی برای مشکلات پیدا کنند؛ کسانی که از خروج حزب الله از سوریه برای تشکیل دولت سخن میگویند، شروطی غیر قابل اجرا مطرح میکنند درحالیکه میدانند ما وجود لبنان، سوریه و محور مقاومت را با چند کرسی وزارتی مبادله نمیکنیم.

سید حسن نصرالله گفت: ما برای حضور خود در سوریه چه در گذشته و چه حال و چه در آینده به بخشش و عطای بیگانگان نیاز نداشته ایم و نداریم؛ پس واقع گرا باشید و شرطهای غیرقابل اجرا را کنار بگذارید.

وی گفت: به برادران مسلمان خود که پیرو مذاهب مختلف هستند تأکید میکنیم که مشکل تکفیریها همه مسلمانان هستند و دلیل این امر نیز مشکلاتی است که مسلمانان در همه کشورهای اسلامی با آنها مواجهند؛ این خطر همه را تهدید می کند و با همکاری همگان می توان با آن مقابله کرد.

سید حسن نصرالله با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت ملی در لبنان و توجه به همزیستی مشترک و سرنوشت یکسان، خاطرنشان کرد: از همه دعوت میکنیم که با وجود اختلافات، از همه راههای مختلف برای ارتباط با یکدیگر استفاده کنند تا بتوانیم برای مردم خود مقداری از مطالباتشان را برای داشتن زندگی شرافتمندانه فراهم کنیم.

نظر شما
پربیننده ها