تداوم اقدامات تروریستی در لبنان و واکنش ها نسبت به آن

با تداوم اقدامات تروریستی در لبنان و طی انفجار بمبی در روز گذشته در نزدیکی دفتر محلی حزب الله در جنوب بیروت، شش تن شهید و حدود 60 نفر نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰ - 03January 2014

تداوم اقدامات تروریستی در لبنان و واکنش ها نسبت به آن

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از الجزیره، در حالی  با وقوع انفجار روز گذشته در نزدیکی دفتر محلی حزب الله در منطقه شیعه نشین جنوب بیروت شاهد تداوم اقدامات و عملیات های تروریستی علیه حزب الله بوده ایم که این انفجارها با تلفاتی همراه بوده و واکنش های مختلفی نیز نسبت به آن صورت گرفته است.

در انفجار روز گذشته همانند دیگر انفجارهای اخیر لبنان، گروه های تروریستی مناطق شیعه نشین لبنان و مواضع حزب الله را هدف حمله خود قرار دادند و به موجب آن شش تن شهید و حداقل 60 فرد دیگر زخمی شدند.

در واکنش به این انفجار بیشتر مقامات سیاسی لبنان، از جمله رئیس دولت و وزرا و تعداد زیادی از اعضای پارلمان این کشور اجرای چنین عملیات هایی علیه حزب الله را در راستای گسترش بی ثباتی و تروریسم در کشور تفسیر نموده و به شدت آن را محکوم کرده اند.

از نمونه های این واکنش ها علاوه بر محکومیت این انفجار توسط برخی از وزرا، می توان به مواضع نبیل عربی اشاره داشت که انفجارها در بیروت را در راستای ایجاد فتنه مذهبی در لبنان تحلیل نموده است.
در همین ارتباط، نعیم قاسم از مقامات ارشد حزب الله نیز انفجار دیروز را در ادامه انفجارهای تروریستی ارزیابی کرده و عنوان داشت که این گونه انفجارها همه لبنانی ها را هدف قرار می دهد.

علاوه بر مقامات و گروه های سیاسی لبنانی جمهوری اسلامی ایران نیز انفجارها در بیروت را به شدن محکوم کرده است. در این رابطه، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدام تروریستی انفجار در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت را شدیدا محکوم و با خانواده جان باختگان و مجروحین این حادثه ابراز همدردی کرد.

با وجود محکومیت گسترده این انفجار از سوی گروه های مختلف لبنانی و برخی کشورهای دیگر، " سعد حریری" رییس جریان "المستقبل " لبنان و همپیمان عربستان سعودی ساعتی بعد از انفجار تروریستی در ضاحیه جنوبی بیروت، با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این انفجار پاسخی به حضور نیروهای حزب الله در سوریه است.

گفتنی است به نظر می رسد حریری همسو با حامیان سیاسی منطقه ای خود همانند عربستان تلاش دارد این انفجارها را به تحولات سوریه و حضور حزب الله در این کشور ارتباط دهد. به گونه ای که این بازیگران تلاش دارند با تحریک حزب الله آن را در داخل لبنان وارد درگیری با دیگر گروه ها نموده و از حضور آن در سوریه بکاهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار