حجت الاسلام شهیدی:

ستاری از نظر اخلاق به درجات عالی رسیده بودند و همین باعث انتخاب او برای شهادت شد

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید اهداف و ارزش‌های شهدا را زنده کنیم و نسل به نسل انتقال دهیم.
کد خبر: ۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸ - 05January 2014

ستاری از نظر اخلاق به درجات عالی رسیده بودند و همین باعث انتخاب او برای شهادت شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نوزدهمین سالگرد شهادت امیرسرتیپ منصور ستاری فرمانده نیروی هوای ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامی داشت یاد و خاطر ۱۲ شهید واقعه ۱۵دی ۱۳۷۳ اظهار داشت: نسل چهارم کشورمان نسبت به جنگ و دفاع مقدس بیاطلاع هستند، این نسل باید بداند که چه عزیزانی را از دست دادهایم تا انقلاب به این مرحله رسیده است.

شهیدی در ادامه ضن تشریح زحمات و تلاشهای پرسنل نیرویی هوای ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس افزود: باید اهداف و ارزشهای شهدا را زنده کنیم و نسل به نسل انتقال دهیم تا جامعه جدید ما به جایگاه انقلاب پی ببرند و بدانند که این انقلاب برای ما گران تمام شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخشی دیگری از سخنانش با تشریح خصوصیات ۱۲ شهید واقعه سال ۱۳۷۳ پرداخت و بیان داشت: بنده خودم را متعلق به نیرویی هوایی میدانم به این سبب که ۹ سال از عمر خودم را در کنار این ۱۲ شهید گذرانده و از تک به تک این عزیزان خاطرات دارم و خصوصیات اخلاقیشان را میشناسم.

وی در ادامه اذعان داشت: همه این شهدا در خصوصیات اخلاقی بیمثال بودند و هر یک در خصوصیت از دیگری پیشی میگیرند. به دلیل اقتضای شغلیام با شهید ستاری افتخار همراهی او را در بسیاری از سفرها داشتم، ستاری از نظر اخلاق به درجات عالی رسیده بودند و همین روند سعودی او باعث شهادت او شد.

شهیدی در ادامه گفت: این جمله رهبری معظم انقلاب دارای بار سنگینی است که فرمودند: تا این عزیزان در نیروی هوای ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند خیالم از آسمان ایران آسوده بود.

وی در خصوص انتخاب شهید ستاری به عنوان فرمانده نیروی هوای نیرو گفت: رسم معمول در انتخاب فرمانده نیروی هوای ارتش این گونه است که یه نفر را از بین خلبانها انتخاب میکنند اما تنها افسر رشیدی که توانست از بین افسران به این درجه نائل آید ایشان بود که این نشان از لیاقت شهید ستاری داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار