دبیر اجرایی ششمین " جایزه ادبی یوسف" عنوان کرد

مسابقات سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس با استقبال بی سابقه رو به رو شد

دبیر اجرایی «جایزه ادبی یوسف» با اشاره به استقبال بی‌سابقه از ششمین دوره داستان کوتاه دفاع مقدس تعداد داستان کوتاه ارسالی به جشنواره را ۱۸۰۹ داستان عنوان کرد.
کد خبر: ۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹ - 18January 2014

مسابقات سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس با استقبال بی سابقه رو به رو شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، رحیم میرزازاده دبیر اجرایی ششمین "جایزه ادبی یوسف" با اشاره به اینکه ششمین دوره از مسابقات سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) با استقبال بیسابقهای رو به رو شده است، اظهار داشت: این دوره از مسابقات با تلاشهایی که از سوی همه دست اندرکاران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از جمله رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس صورت گرفته از همه ادوار برگزار شده باشکوهتر است.

میرزازاده با اشاره به فعالیت صورت گرفته در مراحل اولیه جشنواره گفت: حضور پرشور نویسندگان ادبیات دفاع مقدس، مدیون همفکری همه دستگاههای فرهنگی در بخش تبلیغات است.

وی در ادامه افزود: در این دوره از مسابقات دایره تبلیغات را گستردهتر کردیم، به طوری که تیزرهای تلویزیونی جشنواره از شبکههای مختلف صدا و سیما پخش شد. درج خبر فراخوان در روزنامهها و خبرگزاریها و همچنین ارسال پوستر جشنواره به کلیه استانها ومراکز فرهنگی، نصب بنر و بیلبور در سطح شهر تهران و همچنین ارسال پیامک به کلیه نویسندگان و اهالی قلم از جمله اقدامات در این دوره بوده است. همچنین روابط عمومیهای حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد ادبیات داستانی با ارسال پیامکهای انبوه به تمام نویسندگان حوزه دفاع مقدس، در زمینه اطلاع رسانی فعالیتهای فراوانی انجام دادند.

دبیر اجرایی ششمین جایزه ادبی یوسف، با تشریح مراحل جمع آوری آثار چاپی در سال های۹۰_۹۱ گفت: در بخش جمع آوری آثار چاپی این دوره از جشنواره فعالیت گسترده تری نسبت به سالهای گذشته داشتیم که با مکاتبه با کتابخانه تخصصی جنگ حوزه هنری، خانه کتاب و ۵۵ ناشر فعال در حوزه دفاع مقدس توانستیم در این بخش از مسابقات ۶۹ عنوان کتاب را در جشنواره شرکت دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: از بین ۷۸ عنوان کتاب، بخش آثار چاپ شده در کتب دفاع مقدس ۸ عنوان مرتبط با موضوع تشخیص داده نشد و در مجموعه ۶۹ عنوان کتاب در قالب ۷۴۹ داستان از ۲۴۴ نویسنده در مرحله اول مورد داوری قرار گرفت. در بخش آثار ارسالی ۱۰۶۰ داستان کوتاه داستان کوتاه از ۵۰۶ نویسنده به این دوره از مسابقات ارسال شده است که مرحله اول توسط ۲ داوربه سرداوری آقای عباس جعفری مقدم که وی نیز دبیر علمی جشنواره دوره پنجم بوده است انجام میشود.

میرزازاده با اعلام خبر پایان دور اول از داوری آثار چاپی ششمین دوره از جایزه ادبی یوسف اظهار داشت: همه آثار چاپی ارسال شده به جشنواره برای داوری به دو گروه از داوران به سرداوری خسرو باباخانی ارسال شده است که ایشان نیز دبیر علمی دوره سوم این جشنواره بوده است.

دبیر اجرایی ششمین دوره "جایزه ادبی یوسف" گفت: در این دوره از جشنواره از نیروهای پیشکسوت و جوان برای داوری استفاده و تمام سعیمان را برای بیطرفی از سوی داوران انجام دادهایم.

وی در پایان گفت: هم اکنون محمد علی قربانی، محمد رضا شرفی خبوشان، راضیه تجار و جهانگیر خسروشاهی به سرداوری خسرو باباخانی در دو گروه مشغول داوری آثار چاپی هستند.

نظر شما
پربیننده ها