باباخانی:

۶۰ اثر چاپی به مرحله دوم ششمین "جشنواره ادبی یوسف" راه یافتند

سرداور بخش کتاب ششمین "جشنواره ادبی یوسف" گفت: هر ساله شاهد ظهور و بروز استعدادهای خوبی در عرصه داستان کوتاه دفاع مقدس هستیم.
کد خبر: ۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳ - 09January 2014

۶۰ اثر چاپی به مرحله دوم ششمین

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست بررسی و هماهنگی ششمین "جشنواره ادبی یوسف" روز گذشته با حضور گلعلی بابایی دبیر ستاد جشنواره، رحیم مخدومی دبیر علمی جشنواره، خسرو باباخانی سرداور بخش کتاب و رحیم میرزازاده در سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس برگزار شد.

خسرو باباخانی سرداور بخش کتاب ششمین جشنواره ادبی یوسف" ضمن ارائه گزارش از روند داوری این دوره از جشنواره اذعان داشت: با توجه به سابقه و تجربهای که در این جشنواره دارم این دوره از "جشنواره ادبی یوسف" را یکی از بهترین دورههای برگزار شده در طول شش دوره میدانم.

وی در ادامه با اعلام این خبر که داوریها نیز در این دوره ارتقاء داشتهاند، گفت: داورهای این دوره، حرفهایتر و کار بلدتر از دورههای گذشتهاند به این دلیل که درباره اکثر آثار یک نظر واحد داشتهاند.

سرداور بخش کتاب ششمین "جشنواره ادبی یوسف" تصریح کرد: داروان این دوره بسیار زحمت کشیده و هماهنگی قابل قبولی از خود نشان دادند، پس از ارسال آثار به داوران برای بررسی به طور ویژه خواستار اعمال دقت نظر در بررسیها شدیم که بحمدالله این مهم میسر شد.

باباخانی با ابراز خوشحالی از موفقیت آمیز بودن این جشنواره، بیان کرد: بر خلاف آنچه بعضی از منتقدین داستان دفاع مقدس فکر میکنند ما هر ساله شاهد ظهور و بروز استعدادهای خوبی در این عرصه هستیم.

وی با اعلام خبر پایان داوری بخش دوم آثار چاپی به ششمین دوره از "جشنواره ادبی یوسف" گفت: تمام ۷۴۵ اثر چاپی حاضر در جشنواره داوری و به دور دوم جشنواره ارسال شدند و از بین این تعداد داستان، ۶۰ اثر به دور دوم مسابقات راه یافتند.

در ادامه سرهنگ بابایی با تاکید بر توجه بر این مرحله از کار، دستور پی گیری مراحل بعدی ششمین "جشنواره ادبی یوسف" را داد و اظهار کرد: جشنواره یوسف در حال بلوغ است و راه پیشرفت در خلق داستانهای ناب نیز در حال میسر شدن است.

بابایی در ادامه خواستار اعلام نظر و همکاری هر چه بیشتر هیئت علمی و اجرایی ششمین "جشنواره ادبی یوسف" شد و افزود: با پیگیریهای به عمل آمده جشنواره به خوبی پیش میرود.

وی در پایان ضمن تشکر از هیئت علمی و اجرایی جشنواره به خاطر زحمات و تلاشهای انجام شده، گفت: به زودی زمان و مکان برگزاری مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها