ترویج نماز و توسعه فرهنگ قرآنی مهمترین اولویت فرهنگی پدافند هوایی / پخش ۳هزاردقیقه برنامه از شبکه های تلوزیونی

معاون تبلیغات و روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: ترویج نماز و توسعه فرهنگ قرآنی وارتقای سطح بصیرت پرسنل و خانواده هایشان از مهمترین رویکرد های این ارگان است.
کد خبر: ۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸ - 19January 2014

ترویج نماز و توسعه فرهنگ قرآنی مهمترین اولویت فرهنگی پدافند هوایی / پخش ۳هزاردقیقه برنامه از شبکه های تلوزیونی

حجت الاسلام محمد عدیده در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن اشاره به تاسیس عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: هدف امام (ره) از تشکیل نهاد عقیدتی وسیاسی در نیروهای مسلح تشکیل یک ارتش مکتبی بود، که این هدف یک بار سنگینی را بردوش مجموعه عقیدتی سیاسی گذاشته است.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف تشکیل عقیدتی سیاسی برنامههای مدون ومفیدی در دستورکار پدافند از آغاز تاکنون قرار گرفته است، ادامه داد: اولین و مهمترین برنامههای فرهنگی این نهاد توجه به ترویج نماز وتوسعه فرهنگ قرآنی در میان جامعه هدف این ارگان است.

معاون تبلیغات وروابط عمومی پدافند هوایی تصریح کرد: برپایی نماز جماعت در سه وعده دربیشتر یگانها و مناطق تحت پوشش با توزیع جمعیتی مختلف در مساجد ونمازخانه وبرپایی مسابقات قرآنی از جمله برنامههای مستمر این معاونت است.

حجت الاسلام عدیده افزود: از بزرگ ترین افتخارات عقیدتی وسیاسی پدافند هوایی از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برپایی سی وچهار دوره مسابقات قرآنی با حضور گسترده پرسنل، کارمندان و خانوادههایشان است که نشان دهنده حرکت جهادی ارتش درباره توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی با اشاره به حضورگسترده جامعه هدف این ارگان در مسابقات قرآنی گفت: سال گذشته ۱۲ هزارنیرو در برگزاری این مسابقات درگیر بودند که نشان دهنده انس با قرآن عوامل پدافند هوایی اعم از پرسنل، وظیفه، شاغلین وخانواده کارکنان است.

معاون تبلیغات وروابط عمومی پدافند هوایی اظهار داشت: علاوه برمسابقات قرآنی که به طور گسترده در پدافند برگزار میشود مسابقات حدیث نیز در سطح کارکنان، فرزندان وخانواده قرارگاه پدافند هوایی برگزار میشود.

وی با اشاره به بزرگداشت مناسبتهای دینی وملی در طول سال گفت: به مناسبت سالروزمیلاد پیامبراکرم (ص) وامام جعفرصادق (ع) مجموعه پدافند در کل کشوربرنامههای متنوعی را به همین مناسبت برگزار میکنند ودرتمام ایام الله نیز برنامههای فرهنگی متناسب آن ایام برگزار میشود.

حجت الاسلام عدیده با بیان اینکه طرح بصیرت برای سومین سال متوالی برگزارمی شود، ادامه داد: اجرای طرح بصیرت با محوریت خانوادهها ودرراستای ارتقای سطح بینش سیاسی وفرهنگی آنها در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته است ودر همه یگانهای تحت پوشش پدافند در یک پروسه زمانی چهار روزه با حضور کارشناسان سیاسی، مذهبی، اجتماعی وپزشکی با مطرح کردن جدیدترین مطالب روزاجرا میشود.

حضور کارشناسان سیاسی، اجتماعی واخلاقی در میان پرسنل

معاون تبلیغات و روابط عمومی  پدافند هوایی با اشاره به یکی دیگر از برنامههای فرهنگی این ارگان که به صورت هفتگی برگزار میشود، عنوان داشت: در این طرح یک ساله کارشناسان اجتماعی، سیاسی، اخلاقی وتفسیر قرآن بعد از مراسم زیارت عاشورا در میان پرسنل حضور پیدا میکنند و پیرامون مسائل مختلف سخنرانی میکنند.

وی با اشاره به فعالیتهای حوزه انتشارات پدافند هوایی گفت: به مناسبتهای مختلف جمع آوری کتابهای روز وتاثیرگذار واهدای آنها به پرسنل انجام میشود ودر طول سال نیز کتابهای متنوعی از سوی پدافند منتشر میشود که قدر تشنگی با موضوع بررسی عملکرد پدافند هوایی در سالهای دفاع مقدس، روایتهای ماندگار با موضوع خاطرات شهدای قرارگاه، خاطرات وخطرات در ۸ سال دفاع مقدس، حدیث پایداری خاطرات پیشکسوتان از جمله کتابهای منتشرشده شده امسال است.

پخش بیش از ۳ هزار دقیقه برنامه پدافند هوایی از شبکههای مختلف تلوزیون

معاون تبلیغات و روابط عمومی پدافند هوایی گفت: امسال بیش از ۳ هزار برنامه از شبکههای مختلف سیما ومراکز استانها با محوریت فعالیتهای پدافند وموضوعات فرهنگی پخش شده که در عمر پدافند بینظیر بوده است.

حجت الاسلام عدیده با اشاره به تعامل با سایر ارگانها وسازمانها ومعرفی نخبگان پدافند گفت: ارتباط وتعامل با نهادهای فرهنگی مانند دانشگاهها، کتابخانهها، شهرداری، صداوسیما وبویژه رسانهها در دستورکارمعاونت تبلیغ پدافند است وتمام اقشارجامعه هدف طلاب، دانشجویان، دانش آموزان مورد توجه هستند، از این رو هرساله نخبگان در رشتههای مختلف شناسایی ومعرفی میشوند.

وی در این باره تصریح کرد: نفرسوم مسابقات قرآنی ارتش مسلمانهای جهان محمدرضا فاخرازنخبههای قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند که به جامعه قرآنی معرفی شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار