یادداشت/

پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است

وظیفه دوست‌داران انقلاب اسلامی، پاسداری از دستاوردهای آن در شرایط گوناگون است که این امر نیازمند آگاهی از ماهیت اسلامی انقلاب است.
کد خبر: ۴۵۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۱ - 05May 2021

پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است

گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ عصمت دهقانی؛ درک موقعیت سیاسی و اجتماعی و آگاهی به مصالح اسلام و مسلمانان از طرفی و آگاهی نسبت به سیطره استکبار جهانی بر ملل اسلامی، افق روشنی را پیش روی مدافعان  انقلاب اسلامی گشود که دست از اهداف خود برای رسیدن به آرمان‌های‌شان برندارند و هر زمان و هر جا که لازم باشد، نیرو و  توان خود را به طور موثر در راستای مبارزه با ظلم  به کار گیرند.

بینش، آگاهی و هوشیاری، انگیزه‌ دفاعی مدافعان اسلام را بگونه‌ای تقویت می‌کند که تا تقدیم جان و  شهادت حاضر نیستند دست از راه و هدف خود بردارند و عزت اسلام، شرف، آزادگی و استقلال را با هیچ چیز معامله نمی کنند.

بشر برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت خود چاره‌ای ندارد جز اینکه به ریسمان محکم الهی چنگ زند و با تمسک به تعالیم هدایتگرانه اسلام از بیراهه‌های ظلمت به صراط مستقیم رهنمون شود.

نظام جمهوری اسلامی ایران در عصر غیبت اولین نظامی است که افتخار یافته تا با مدل حکومت دینی و تبعیت از ولایت فقیه اداره شود و امام خمینی (ره) اولین فقیهی بود که توانست اندیشه ولایت فقیه را از نظر به عرصه عمل درآورد و حکومتی بر اساس اندیشه و باور دینی تشکیل دهد و امیدی برای مظلومان و  ستمدیدگان جهان باشد. حالا وظیفه همگانی ملت ایران و دوست‌داران انقلاب اسلامی، پاسداری از  اندیشه‌های انقلابی و دستاوردهای آن در شرایط گوناگون است که این امر  نیازمند آگاهی از ماهیت اسلامی انقلاب است؛ چرا که عدم شناخت و آگاهی، الزامی را نیز برای حمایت و پشتیبانی به وجود نمی‌آورد.

برای بصیرت‌افزایی و آگاهی از بایسته‌های یک حکومت دینی و ایده‌آل، قرآن کریم متقن‌ترین منبع قانون و ترویج بصیرت‌افزایی است که هیچ نقصی در آن دیده نمی‌شود و هیچ تحریفی به آن راه نیافته است و برای تمامی مکان‌ها و زمان‌ها نازل شده و برای همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و سعادت دنیوی و اخروی برنامه دارد.  

قرآن کریم شهادت را زندگی حقیقی و شهیدان را زندگی جاوید معرفی می‌کند و شهادت را به عنوان یک ارزش متعالی می‌ستاید. بر همین اساس، در آیه 169 سوره مبارکه آل عمران آمده است: «و به آنان که در راه خدا کشته و شهید می‌شوند مرده نگویید، بلکه آنان زنده اند ولی شما نمی‌فهمید» لذا با توجه به این آیه شریفه ما درمی‌یابیم داشتن روحیه شهادت‌طلبی از نشانه‌ها و تفاوت‌های بارز ویژه فرماندهان و رزمندگان شجاع در طول دفاع مقدس در مقابل دشمن بعثی بود که این خود یک نوع بینش و بصیرت خاصی را به جوانان و فرماندهان امروز افزوده است.

در آیه 60 سوره انفال آمده است: «و شما در مبارزه با آنها خود را مهیا کنید» بر اساس این آیه، مسلمین مکلف هستند خود را تقویت کنند و به ابزارها و ادوات جنگی و سلاح‌های موثر و مفید روز مجهز کنند تا دشمنان اسلام قدرت و اقتدار مسلمین را درک کنند و از آنها بترسند؛ طبیعی است که این زمانی تحقق خواهد پذیرفت که قدرت، شوکت و اقتدار مسلمین نسبت به دشمن برتر باشد؛ بنابر این قدرت مسلمانان از آنجا که موجب هراس دشمن می‌شود هم یک عامل بازدارنده است که دشمن را از حمله به مسلمین بازمی‌دارد و در صورت حمله هم با تکیه بر قدرت الهی و ابزار و ادوات جنگی دشمن متجاوز را از پای درآورند.

بنابراین ایمان، ولایتمداری، عدالت‌خواهی، داشتن روحیه حماسی و استکبارستیزی، آزادی‌خواهی، تلاش و مجاهدت در راه پیشرفت و آبادنی و... باید با تقویت توان و بنیه نظامی همراه باشد تا در برابر دشمنان زیاده‌خواه به پیروزی دست یابیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها