دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نقش‌آفرینی مستشاران ایرانی در میدان نبرد با داعش

مجاهدت فرماندهانی چون شهید سلیمانی باعث شد تا حکومت داعش زودتر از آنچه که تصور می‌شد در عراق و شام به پایان برسد و این موضوع نشان داد که حضور فرماندهان کشورمان در میدان، همچون گذشته راهگشاست.
کد خبر: ۴۵۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵ - 05May 2021

حضور در میدان مستشاران ایرانی در نبرد با داعشگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس: این روز‌ها نبرد با داعش در عراق از روز‌های اوج خود به‌واسطه فرماندهی میدانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فاصله گرفته است؛ اما هنوز برای بیان وقایع روز‌های آتشین نبرد با داعش در سرزمین‌های تحت اشغال این گروه تروریستی، ناگفته‌های بسیاری وجود دارد.

مجاهدت فرماندهانی چون شهید سلیمانی باعث شد تا حکومت داعش زودتر از آنچه که تصور می‌شد در عراق و شام به پایان برسد و این موضوع نشان داد که حضور فرماندهان کشورمان در میدان، همچون گذشته راهگشاست و می‌تواند خلأهای عرصه سیاست و دیپلماسی را پر کند؛ با توجه به این موضوع با نگاهی گذرا بر عملکرد حضور مستشاری رزمندگان کشورمان در عراق می‌توان نقش اثرگذار این حضور را در شکست داعش دریافت.

البته در شکست داعش در عراق نباید از نقش مرجعیت به سادگی عبور کرد، زیرا فتوای آیت‌الله سیستانی موجب شد تا مردم این کشور برای مقابله با داعش بسیج شوند و بدین ترتیب بسیج مردمی در عراق شکل بگیرد، اما برای آموزش این افراد نیاز بود تا مربیانی از کشورمان حضور داشته باشند به همین جهت ۲۰۵ مربی نظامی به عراق اعزام شدند و ۱۳ هزار و ۹۹۱ رزمنده عراقی را آموزش دادند.

از سوی دیگر برای تهیه نقشه‌های عملیاتی، نیرو‌های اطلاعات عملیات به عمق مواضع داعش نفوذ می‌کردند و با طراحی شبکه امن بی‌سیم و استفاده از سیستم‌های اخلالگر، جنگ الکترونیک و شنود، رزمندگان اسلام را در برابر داعش هدایت می‌کردند.

با شدت یافتن جنگ و استفاده داعش از خودرو‌های تقویت شده، تیم‌های ضد زره و موشک‌انداز‌های ضد زره ساخت کشورمان به همراه متخصصین مربوطه نیز وارد صحنه نبرد شدند و همراه با آن‌ها آتش‌بار‌های سنگین توپخانه و پرواز ۶۱ هزار و ۶۰۰ ساعته پهپاد‌های کشورمان هم به کمک بسیج مردمی عراق آمدند.

در نبرد با داعش ۳۸ تیم مستشاری در تیم‌های ۱۴ نفره نیز به عراق اعزام شدند تا هواپیما‌های سوخو ۲۵ همواره آماده رزم باشند؛ بنابر این حضور در میدان باعث شد داعشی که تا نزدیکی بغداد پیش آمده بود، شکست را پذیرا شود و به دنبال آن ۳۰ هزار و ۸۴۰ کیلومتر از مناطق تحت اشغال داعش در عراق آزاد شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار