فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه:

ماهواره‌بر «قائم ۱۲۰» به مدار ۳۶ هزار کیلومتر خواهد رفت

سردار جعفرآبادی با اشاره به نقشه راه سپاه در توسعه ماهواره‌بر‌های سری «قائم» گفت: ان‌شاءالله ماهواره‌بر قائم ۱۲۰ به مدار ۳۶ هزار کیلومتر خواهد رفت.
کد خبر: ۵۵۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵ - 06November 2022

ماهواره‌بر سپاه برای مدار ۳۶ هزار کیلومتری در راه استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «علی جعفرآبادی» فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگویی، اظهار داشت: ماهواره زیرمداری یعنی ماهواره‌بر برای آزمایش بدون نصب ماهواره و انرژی کمتر پرتاب می‌شود و بدون چرخش بر دور کره زمین به زمین باز می‌گردد.

سردار جعفرآبادی ادامه داد: در این آزمایش موفق می‌توان گفت که یک ماهواره‌بر سه مرحله‌ای با سوخت جامد پا به عرصه وجود گذاشت.

وی افزود: ماهواره‌بر قاصد در واقع یک نقطه شروع و میان‌بر برای ورود سپاه به باشگاه فضایی دنیا بود، اما قائم ۱۰۰ اولین پله از نقشه راه سپاه در توسعه ماهواره‌بر‌های سری قائم است که از قائم ۱۰۰ شروع شده و سپس ۱۰۵، ۱۱۰ و بعد هم قائم ۱۲۰ هست که ان‌شاءالله به مدار ۳۶ هزار کیلومتر خواهد رفت.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» هم‌وزن ماهواره‌بر قاصد است، اما وزنی که می‌تواند در مدار قرار دهد دو برابر قاصد خواهد بود و ماهواره ناهید را قرار است در پرتاب بعدی در مدار قرار دهد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار