احیای فرهنگ دینی مهمترین دستاورد امر به معروف و نهی از منکر

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه نهاوند گفت: از مهمترین دستاوردهای امر به معروف و نهی از منکر احیای فرهنگ دینی و تطهیر اجتماعی است.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ - 10September 2016

احیای فرهنگ دینی مهمترین دستاورد امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش دفاع پرس از همدان، سیدعلی موسویتبار اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی نقش بهسزایی دارد.

وی ضرورت اجرای این فریضه را امری شرعی و لازمالاجرا در زندگی بشری خواند و افزود: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، مناسب نیست و از آمر و ناهی حمایتی صورت نمیگیرد.

موسوی عنوان کرد: بیعدالتی، تغییر سبک زندگی، اسراف و تبذیر، خود باختگی فرهنگی، انقلابزدایی و نداشتن روحیه استکبارستیزی از مصادیق امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است؛ که باید به آنها توجه داشت.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: از مهمترین دستاوردهای امر به معروف و نهی از منکر احیاء فرهنگ دینی و تطهیر اجتماعی از نفوذ فرهنگ غربی است.

وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر به طور کلی حاصل ارزشها و فرهنگهای صحیح و شایسته است؛ عدم حمایت دولت، روزمرگی و شکسته شدن قبح منکرات را عامل کمرنگ شدن این مهم در جامعه دانست.

موسوی تصریح کرد: عدم توجه به درخواستهای ناشایسته نهادهای حقوق بشر غربی و اجرای حقوق بشر اسلامی، پایبندی به احکام دین مبین اسلام لازمه فرهنگسازی و نهادینه کردن این موضوع است.

وی رابطه تهاجم فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر را به مثابه رابطه نور و تاریکی دانست و افزود: نبود این فریضه خود یک حرکت ایجابی در شکلگیری تهاجم فرهنگی است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه نهاوند گفت: برای تحقق مطالبه رهبری معظم انقلاب در خصوص احیای امر به معروف ایجاد گفتمان و رایجسازی این موضوع در جامعه و آموزش و بهکارگیری افراد مناسب در اجرای آن و حمایتهای رسانهای و قانونی لازم و ضروری است.

وی با اشاره به برنامههای اجرایی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: برنامههای ما در راستای احیای این فریضه عموماٌ در قالب تئوری بوده؛ که متاسفانه در حوزه کاربردی و عملکردی هنوز پیادهسازی نشده است.

موسوی بهترین امر به معروف را اقامه نماز خواند و دروغ و تهمت را بدترین منکر برشمرد و گفت: باید مسئولین اعتماد قلبی و عملی به اجرای امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آن را قلباً باور داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار