محمدرضا گوهری مطرح کرد

هدف گذاری "برلین منفی هفت" برای تماشاگر خارجی

نویسنده فیلمنامه "برلین منفی هفت" گفت: نسخه اولیه فیلم‌نامه "شهید همت" آماده شده و هم اکنون در حال انجام ویرایش و نگارش نسخه اصلی فیلم‌نامه هستم.
کد خبر: ۱۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵ - 23January 2014

هدف گذاری

"محمدرضا گوهری" نویسنده مطرح و برجسته سینمای ایران که به تازگی فیلم "برلین منفی هفت" به نویسندگی او اکران شده است در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: فیلم "برلین منفی هفت" داستانی ضد جنگ دارد و درباره یک خانواده عراقی است که به برلین گریختهاند. عواقب جنگ و حمله آمریکا به عراق آنها را از عراق فراری داده و به طرف برلین کشانده است.

وی افزود: برلین جایی است که خطری زندگی شان را تهدید نمی کند؛ اما مساله این است که همه زندگی زنده ماندن نیست و به تدریج مسائل جدیدی در زندگی آنها مطرح می شود.

نویسنده فیلم های "ملکه"، "بیداری رویاها" و کودک و فرشته تصریح کرد: شخصیت های فرعی این فیلم ایرانی هستند و ما در حاشیه موضوع اصلی به مساله پناه جویان ایرانی که به کشور آلمان می روند نیز پرداخته ایم.  

گوهری تصریح کرد: فیلمنامه "برلین منفی هفت" به سفارش موسسه رسانه های تصویری و سیامک پور شریف نوشته شد. قبل از نگارش و به منظور تحقیق، یک سفر پانزده روزه به آلمان داشتیم و در آنجا تحقیقات میدانی مفصلی را در مورد پناه جویانی که از کشورهای مختلف به آلمان آمده بودند انجام دادیم.

نویسنده "فرزند خاک"، "در میان ابرها" و "نیمه گمشده" با اعلام رضایت از نتیجه نهایی فیلم و تغییرات کمی که در فیلمنامه انجام شده اظهار داشت: در حال حاضر این فیلم در تهران اکران شده و با توجه به تعداد سالن کمی که در اختیار این فیلم گذاشته اند فروش بسیار خوبی داشته است، به طور حتم اگر تعداد سالن بیشتری در اختیار این فیلم می گذاشتند این فیلم فروش بیشتری می کرد.

گوهری افزود: هدف گذاری اصلی این فیلم برای تماشگر خارجی بوده و تهیه کنندگان آن به منظور تاثیر گذاری روی تماشاگر غربی و خاور میانه این فیلم را تولید کرده اند. این فیلم تا کنون در جشنواره های غربی مختلف شرکت کرده و تاثیر بسیار خوبی را روی تماشاگران غربی گذاشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشغول نگارش زندگی شهید محمد ابراهیم همت که از بزرگ ترین سرداران جنگ ایران و عراق است هستم و سیدرضا میرکریمی، کارگردان برجسته سینما مسئولیت سنگین ساخت این فیلم را بهعهده گرفته است.نسخه اولیه فیلمنامه "شهید همت" آماده شده و ویرایش و نگارش نسخه اصلی فیلمنامه نیز به تدریج انجام می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار