در هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد؛

برگزاری یادواره شهدای شهر مریانج

هم زمان با هفته دفاع مقدس یادواره شهدای فصل پاییز شهر مریانج برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ - 15September 2016

برگزاری یادواره شهدای شهر مریانج

به گزارش دفاع پرس از همدان، حمیدرضا محمدی اظهار داشت: یادواره 40  شهید فصل پاییز مریانج همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه نخستین سالروز شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی برگزار میشود.

وی افزود: این برنامه روز اول مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور حسین شریعتمداری، نماینده مقام معظم رهبری و مدیر مسئول روزنامه کیهان در مسجد جامع شهر مریانج برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره شهدای شهر مریانج با بیان اینکه گرامیداشت یاد و نام شهید سردار همدانی و شهدای مدافع حرم استان از دیگر اهداف این مراسم است، گفت: گرامیداشت یاد شهید حبیب الله مظاهری، شهید شاخص شهرستان همدان در سال 95 نیز از دیگر بخشهای این یادواره خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری فصلی یادوارههای شهدا در این شهر به مدت 20 سال، از استمرار برگزاری این دست برنامه ها و یادواره ها نیز خبر داد.

محمدی برگزاری یادوارههای شهدا را یکی از راه های زنده نگاه داشتن یاد شهدا دانست و گفت: تقویت روحیه جهاد و شهادت از دیگر نتایج این یادواره ها است.

وی با اشاره به نقش مهم مردم مریانج در مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس، افزود: جمعیت این شهر در دوران دفاع مقدس 9 هزار نفر بود که از این میان 153 شهید و یک هزار و 500 ایثارگر تقدیم انقلاب کرده است.

مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره شهدای شهر مریانج در پایان با اشاره به اینکه این شهر از نظر تعداد شهدا نسبت به جمعیت، رتبه دوم کشور را دارد، افزود: در کشور به ازای هر 200 نفر یک شهید، در استان همدان به ازای هر 120 نفر یک شهید و در مریانج به ازای هر 60 نفر یک شهید تقدیم ایران و انقلاب اسلامی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها