رئیس اورژانس کشور:

بودجه ای برای ایجاد پایگاه های دائمی اورژانس در یادمان های دفاع مقدس نداریم

رئیس اورژانس کشور گفت: بنده باید در جلسه ای جداگانه خدمت وزیر بهداشت برسم که اگر بشود یک بودجه و ردیف جدا برای این یادمان ها بگیریم تا خدمات بیشتری به زائران ارائه دهیم.
کد خبر: ۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۴ - 10July 2013

بودجه ای برای ایجاد پایگاه های دائمی اورژانس در یادمان های دفاع مقدس نداریم

دکتر محمد طالبیان رئیس اورژانس کشور در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن بیان ایجاد پایگاه های دائمی اورژانس در برخی از یادمان های دفاع مقدس اظهار داشت: ما در بحث یادمان های دفاع مقدس باید به سمتی پیش برویم که انشاالله به مرور زمان تمامی یادمان ها مجهز به پایگاه های ثابت اورژانس شوند و از خدمات بهداشت، سلامت و درمان بهره مند گردند.

محمد طالبیان در همین رابطه ادامه داد: هم اکنون در محل چهار یادمان فتح المبین، شلمچه، اروند کنار و هویزه، پایگاه های ثابت، آمبولانس و پرسنل مستقر کردیم که در طی تمام سال به مراجعین، خدمات ارائه می دهند. علت استقرار پایگاه های اورژانس در این یادمان ها نیز جمعیت زیاد و عبور و مرور فراوانی است که در طی سال در این مناطق وجود دارد. این پایگاه های ثابت در ادامه گسترش پیدا می کند و به مناطق دیگر نیز راه می یابد.

وی ضمن بیان عدم آگاهی دقیق از تعداد پزشکان و عوامل مستقر در پایگاه های دائمی اورژانس گفت: در حال حاضر در هریک از این پایگاه ها حداقل یک آمبولانس و دو تکنسین داریم. البته این موضوع در مورد پزشکان متفاوت است و ما از آنان تنها در زمان شلوغی و لوج جمعیت استفاده می کنیم و در ایامی که جمعیت زیادی در این مناطق وجود ندارد، از پزشک استفاده نمی کنیم.

طالبیان ضمن بیان درمان اکثر بیماران در این پایگاه های اورژانس افزود: در این پایگاه ها همچنین خدمات اولیه و اورژانسی ارائه می گردد و براساس آمار نیز بیش از 90 درصد مراجعین ما به درمان سرپایی و ساده نیاز دارند؛ اما 10 درصد باقی نیز پس از درمان اولیه در پایگاه های اورژانس، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل می گردند.

رئیس اورژانس کشور گفت: یکی از مزایای این اورژانس ها این است که تکنسین ما با مرکز اورژانس استان و پزشک خود هماهنگ است و شرح حال بیمار را به او می دهد و در نهایت درمان قطعی را از آن پزشک می گیرد. البته تکنسین های ما نیز آموزش های اولیه و پیشرفته در زمینه کمک های پایه و احیا، کمک های پیشرفته احیا، کمک های مربوط به بیماران تصادفی و... را آموخته اند و این خدمات را به راحتی می توانند ارائه دهند.

وی تصریح کرد: چند روز پیش، سفری سه روزه داشتیم به یکی از مناطق جنگی و وضعیت پزشکی و بهداشتی آنجا را از نزدیک دیدیم؛ لذا پس از بازگشت از این سفر در تلاش هستیم برنامه ریزی هایی انجام دهیم تا آن مناطق نیز از پایگاه های اورژانس دائمی بهره مند گردند.

محمد طالبیان ضمن گلایه ازعدم تخصیص بودجه جهت ایجاد پایگاه های اورژانس در مناطق مربوط به یادمان های دفاع مقدس تاکید کرد: برای انجام این کار نیاز است که همه سازمان ها و مجموعه ها دست به دست یکدیگر دهند و با هم همکاری کنند. ما در وزارت بهداشت یک بودجه و ردیف جدا برای این یادمان ها نداریم و از این بابت نیز دست وبال ما بسته است. بنده باید در جلسه ای جداگانه خدمت وزیربهداشت برسم که اگر بشود یک بودجه و ردیف جدا برای این یادمان ها بگیریم تا خدمات بیشتری به زائران ارائه دهیم.        

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار