بشار اسد در دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان:

حمله آمریکا به ارتش سوریه تجاوز آشکار و اقدامی به نفع داعش بود

رئیس جمهوری سوریه گفت که حملات هوایی ائتلاف آمریکا به یکی از مواضع ارتش سوریه، در حمایت از داعش و تجاوزی آشکار به حریم سوریه بود.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ - 19September 2016

حمله آمریکا به ارتش سوریه تجاوز آشکار و اقدامی به نفع داعش بود

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «حسین جابری انصاری» معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه ایران امروز در دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

بشار اسد در این دیدار حمله اخیر آمریکا به مواضع ارتش سوریه در استان دیرالزور در شرق این کشور را تجاوز آشکاری توصیف کرد که کاملا به سود داعش بوده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد در این دیدار ضمن بررسی روابط راهبردی ایران و سوریه، جدیدترین تحولات سوریه و ابعاد منطقهای و بینالمللی آن را با جابری انصاری بحث کرد.

اسد گفت: طرفهای ضد سوری امروز همه امکانات و ابزارهایش را برای طولانی کردن جنگ تروریستی علیه سوریه به کار گرفتهاند و هرکجا که کشور سوریه چه در سطح میدانی، چه در سطح آشتی ملی، پیشروی ملموسی کسب میکند، حمایت این طرفها از گروههای تروریستی افزایش پیدا میکند و جدیدترین مثال آن، تجاوز آشکار آمریکا به یکی از مواضع ارتش سوریه در دیرالزور به نفع گروهک تروریستی داعش است.

اسد با اشاره به اهمیت حمایتی که ایران و روسیه و کشورهای دوست دیگر برای تقویت پایداری ملت سوریه انجام میدهند اشاره کرد و آن را در مبارزه با تروریسم مهم خواند.

جابری انصاری نیز در این دیدار با تأکید بر عزم ایران برای ادامه هر نوع کمک ممکن به سوریه در جنگ سرنوشتسازش با تروریسم، به روابط متمایز دو کشور اشاره کرد و گفت که آنچه روابط دو کشور را به این تمایز رسانده، صرفا منافع مشترک دو ملت نیست؛ بلکه دیدگاههای مشترک و برداشت سیاسی آگاهانه از خطراتی است که متوجه همه ملتهای منطقه است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار