حیدر العبادی:

مبارزه علیه داعش نبردی ملی است/ فتوای آیت‌الله سیستانی گام مهمی برای دفاع از عراق در برابر تکفیری‌ها بود

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه نبرد علیه داعش، نبردی ملی است، گفت: فتوای تاریخی آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالیقدر گامی مهم و محرک برای دفاع از عراق در برابر داعش شده‌است.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ - 23September 2016

مبارزه علیه داعش نبردی ملی است/ فتوای آیت‌الله سیستانی گام مهمی برای دفاع از عراق در برابر تکفیری‌ها بود

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از «السومریهنیوز»، «حیدر العبادی» نخستوزیر عراق در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: نبرد علیه داعش، نبردی ملی و وجودی است که همگان در آن مشارکت میکنند؛ نیروهای ارتش و پلیس، نیروهای بسیج مردمی و داوطلب عشایری از طوایف و ادیان مختلفی هستند.

العبادی افزود: این دفاع ملی از حمایت آیتالله سید علی سیستانی، مرجعیت دینی برخوردار بودهاست و فتوای تاریخی ایشان گامی مهم و محرک برای دفاع از عراق در برابر داعش شدهاست.

نخستوزیر عراق تصریح کرد: داعش که ادعای دفاع از اهل تسنن میکند، امروز شیعه، سنی، ایزدی و ترکمانها را به قتل میرساند و جنایات این گروه علیه همه طیفهای عراقی است.

وی همکاری جامعه جهانی جدی برای خشکاندن منابع مالی گروه تروریستی داعش را خواستار شد و درباره گسترش تهدید و خطرات آن در سرتاسر جهان هشدار داد.

العبادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تجاوز نظامی ترکیه به عراق اشاره کرد و از جامعه جهانی خواست ترکیه را برای خارج کردن نیروهایش از شمال عراق تحت فشار قرار دهند.

نخستوزیر عراق تصریح کرد: حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق، عملیات آزادسازی «موصل» از اشغال داعش را با موانعی روبهرو میسازد.

وی در عین حال متذکر شد که نیروهای عراقی برای آزادسازی کامل استان نینوا از سیطره داعش طی سال جاری میلادی مصمم هستند و دولت نیز برنامه جامعی برای بازگرداندن ثبات به مناطق آزاد شده دارد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار