وزیر دفاع تاکید کرد

"گزینه نظامی روی میز است" ادبیات قرون وسطایی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی در خصوص روی میز بودن گزینه نظامی گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر نیروهای مسلح توانمند و بسیج مردمی و بهره‌مند از تجهیزات پیشرفته دفاعی آماده مواجهه با هر نوع اقدام خصمانه از طرف هر متجاوزی است.
کد خبر: ۱۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴ - 29January 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار "حسین دهقان" گفت: دوران دفاع ۸ ساله و ۳۴ سال ایستادگی و مقاومت ملت ایران در قبال زیاده خواهیهای نظام سلطه همواره این آمادگی را ایجاد کرده است که هر دشمن متجاوزی را از اقدام خود پشیمان کند.

وی افزود: در عین حال به نظر نمیرسد اظهارات مقامات آمریکایی چیزی بیش از یک بلوف سیاسی باشد همانگونه که اخیراً وزیر سابق دفاع آمریکا اعتراف کرد تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران یک بلوف سیاسی است.

وزیر دفاع تصریح کرد: آمریکاییها خود میدانند که قادر به انجام هیچ جسارت گستاخانهای علیه ملت ایران نیستند و به قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران واقفند.

وی خاطر نشان کرد: البته ما از جنگ و تنش استقبال نمیکنیم ولی جنگ طلبان را با قاطعیت بر سر جایشان مینشانیم.

سردار دهقان گفت: تداوم اینگونه اظهارات نسنجیده، تنفر ملت ایران و ملتهای منطقه و جهان را از آمریکا بیشتر میکند و فضا را برای ادامه مسیر گفتگو و دیپلماسی آلوده میکند.

وزیر دفاع در پایان اظهار کرد: جای تعجب است که مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و دیپلماسی هنوز دم از کاربرد روشهای قرون وسطایی میزنند و فکر میکنند با زور و ظلم و تجاوز میتوانند منافع خود را تأمین کنند؛ غافل از اینکه این دوران دیگر سپری شده و کاربرد همین ادبیات نسنجیده است که آمریکا را به سرعت به سمت افول میبرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار