حجت­ الاسلام­ والمسلمین رحیمیان:

روحیه شهادت طلبی، میراث شهدا برای جوانان جهان اسلام است/ عدم نیاز کشور به نیروهای نظامی بر خلاف دستورات قرآن است

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: آنچه دشمنان جمهوری اسلامی را می­ ترساند روحیه شهادت طلبی جوان­هاست. امروز میلونها بسیجی در کشور آماده شهادت در راه دفاع از اسلام هستند. این فرهنگ به برکت دفاع مقدس به کشورهای منطقه و جهان نیز صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱ - 25September 2016

به گزارش دفاع پرس از مشهد، در هفته دفاع مقدس و به منظور تجلیل از رشادت­ های رزمندگان و شهدای این حماسه جهانی، دومین همایش ایثارگران شهرداری مشهد با حضور جمعی از مسئولیت استانی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در تالار شهر مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در این مراسم با بازخوانی حوادث و وقایع قبل از انقلاب و برکاتی که به همراه داشت گفت: از پنجاه و چهار سال پیش که نهضت حضرت امام(ره) در سال 41 آغاز شد تا به امروز توطئه­ های زیادی از ناحیه دشمنان اسلام علیه امام(ره)، راه امام(ره) و اسلام ناب انجام شده است، اما به لطف خداوند و بر اساس وعده الهی مکر دشمنان به خود آنها برگشت و توطئه­ ها به نفع جریان حق تمام شد، و تمامی فتنه­های استکبار نتیجه ­ای جز پیروزی ملت کشورمان و ناکامی دشمن چیز دیگری به همراه نداشت.

وی در ادامه آمارهایی را در خصوص شهدای دفاع مقدس ارائه داد و افزود: در جنگ تحمیلی از هر هزار نفر، 4 شهید تقدیم اسلام شد. 72 درصد از شهدای ما بین 14 تا 24 سال سن داشتند یعنی بخش زیادی از شهدای ما را نوجوانان و جوانان تشکیل می­دهند. 97 درصد شهدا به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) از قشر پا برهنه بودند و تنها 3 درصد از قشر متوسط به بالا بودند. 97 درصد شهدای ما از پایگاه مسجد و جمعه به معراج رفتند. 75 درصد شهدای ما مجرد بود.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: عده ­ای معتقد هستند که ما نیازی به نیروی نظامی نداریم و گمان می ­کنند که با لبخند زدن به دشمن می­ توانند خطر را از سر جامعه اسلامی بر دارند، که با توجه به آیات قرآن کریم و به خصوص آیه 101 سوره نساء این تفکر برخلاف قرآن کریم است. اگر هوشیار نباشیم و غفلت کنیم دشمن در یک چشم بر هم زدن به ما یورش می ­برد و ما را از بین خواهد برد. اقتدار و صلابت نیروهای نظامی ما است که دشمن را از جنگ کردن با ما باز می ­دارد.

رحیمیان تأکید کرد: ما هر کار هم انجام دهیم باز دشمن راضی نمی­ شود. باید اقتدار خود را که در دفاع مقدس به دنیا ثابت کردیم حفظ کنیم اقتداری که از فرهنگ شهادت نشأت گرفته است.

وی در ادامه با بیان نتیجه یک پژوهش ابراز داشت: از بررسی 70 هزار وصیت­نامه شهید، در هر وصیت­نامه 4 بار انگیزه شهادت را دفاع از اسلام ذکر می­ کنند. برای رزمندگان ما ایران و ایرانی بودن مهم نبود بلکه اعتقادات و ایستادن پای آن برایشان اولویت داشت.

رحیمیان افزود: از هفتاد هزار وصیت­نامه بررسی شده در هر وصیت­نامه شهید 4 بار تأکید بر الگو برداری از مکتب عاشورا و نهضت امام حسین(ع) داشته است. به برکت دفاع مقدس، نظام جمهوری اسلامی اقتداری را که پیدا کرده ناشی از روحیه شهادت طلبی است. آنچه دشمنان جمهوری اسلامی را می ­ترساند روحیه شهادت طلبی جوان­ هاست. امروز میلونها بسیجی در کشور آماده شهادت در راه دفاع از اسلام هستند. این فرهنگ به برکت دفاع مقدس به کشورهای منطقه و جهان نیز صادر شده است و باعث شده جمع کثیری از جوانان در ممالک اسلامی در جبهه مقاومت آماده جانفشانی و شهادت باشند.

وی در پایان اظهار داشت: و به اذعان دشمنان، کم کم جمهور اسلامی به برکت ولایت و مردم ولایت­مدار می­رود تا به یک ابرقدرت تبدیل شود چون در تمامی عرصه­ هایی که دشمن با ایران اسلامی جنگیده است این جمهوری اسلامی بوده که پیروز میدان شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار