سردار حاجی‌زاده عنوان کرد؛

خودکفایی در حوزه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در حوزه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین خودکفا شده‌ایم، اظهار داشت: ما در پدافند و ساخت انواع رادارها به تکنولوژی روز دنیا رسید‌ه‌ایم که همه این پیشرفت‌ها کمتر از پیشرفت‌های موشکی نیست و موشک در این میان به نماد تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ - 26September 2016
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری سپاه، سردار سرتیپ پاسدار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه تجربیات 8 سال دفاع مقدس را ذخایر و گنجینه‌های بزرگ نظام و انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: خوشحالم که در جمع کسانی که فضای دفاع مقدس را درک کرده‌اند، هستم که اگر بنا باشد گنجینه‌ها استخراج شود تا بتوانند حلال مشکلات مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی بین‌المللی باشند، بهترین افراد همین‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی ما نه تنها با یک کشور بلکه با یک ائتلاف مواجه بودیم، گفت: در برابر ما شرق و غرب، اروپا و کشورهای مرتجع منطقه با هم اختلافی نداشتند و با اتحاد در مقابل ما صف‌آرایی کردند، اما در همه دشمنی‌ها یک محور اصلی وجود داشت که آن هم آمریکا بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با یادآوری اینکه آمریکا همه کشورها را همراه کرد تا به‌عنوان ائتلاف در مقابل ما بایستند، اظهار داشت: اگر حمایت‌های آمریکا نبود این جنگ هشت سال طول نمی‌کشید و ما در دو یا سه سال می‌توانستیم به نتیجه برسیم و 188 هزار شهید و این تعداد جانباز نداشتیم و میلیاردها دلار ضربه به زیرساخت‌های ما وارد نمی‌شد.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه در 1.5 سال پس از آغاز جنگ حمایت‌های پشت‌پرده آمریکا از صدام علنی شد، خاطرنشان کرد: در این سال‌ها عراق از لیست تروریست خارج و روابط آمریکا و عراق علنی شد و در مقاطع مختلف کمک‌های تسلیحاتی و پروازهای جاسوسی زیادی انجام شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ما در آن دوران با هواپیماهای شرقی و غربی بمباران می‌شدیم، ادامه داد: حتی در برخی مواقع هواپیماهایی به‌عنوان اجاره در اختیار صدام قرار می‌گرفت و زمانی که دیدند رزمندگان ما پیروز می‌شوند مواد شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند.

وی با اشاره به ورود مستقیم آمریکا در مقابله با جمهوری اسلامی عنوان کرد: در آخر آمریکا به‌صورت مستقیم وارد شد و سکوهای نفتی و هواپیمای مسافربری ما را مورد هدف قرار داد و از طرف دیگر نیز محدودیت‌های تسلیحاتی و... را بر ما تحمیل کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به نبود تسلیحات بومی در زمان پیروزی انقلاب و سالهای ابتدایی جنگ گفت: اگر امروز به نقطه‌ای در تولید تسلیحات دریایی، زمینی و هوایی در سطح پیشرفته رسیده ایم که در تراز چهار، پنج کشور برتر جهان هستیم همگی به‌سبب این است که به خارج تکیه نداشتیم و به‌واسطه الگوی دفاع مقدس و تبعیت از امام(ره) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بوده است.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون انواع محصولات دفاعی تولید می‌شود، گفت: دیدیم که در فاصله رژه 31 شهریور ماه نیروهای مسلح در سال 94 تا 95 چه تغییراتی اتفاق افتاده است که اینها کار کوچکی نیستند.

سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین خودکفا بوده، اظهار داشت: ما در پدافند و ساخت انواع رادارها به تکنولوژی روز رسیدیم که همه این پیشرفت‌ها کمتر از پیشرفت‌های موشکی نیست و موشک در این میان به نماد تبدیل شده است.

وی با اشاره به خودکفایی نیروهای مسلح در ساخت انواع سلاحها بیان کرد: ساخت محصولات نظامی بسیار سخت‌تر از محصولات غیرنظامی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در حوزه جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان ذخایر زیادی داریم، عنوان کرد: ما در زمینه برخورداری از جوانان نخبه دست‌مان باز است و باید الگوی دفاع مقدس را پیاده کنیم.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه آمریکا قرارگاهی را به‌ریاست مسئولان و وزیر خزانه‌داری‌اش برای اعمال فشار اقتصای بر علیه ایران تشکیل داده است، گفت: آمریکایی‌ها برای کشورهای دیگر وظیفه تعیین می‌کنند که هر یک به‌ نوبه خود علیه ما کار کنند که در این شرایط می‌بایست با اتحاد و انسجام توطئه‌های دشمن را خنثی کرد.

وی بیان کرد: دشمنان دائماً هزینه می‌کنند تا ایران را ناامن کنند و در بخشهای جاسوسی نیز به‌صورت مداوم اطلاعات خود را به‌روز نگه می‌دارند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تصریح کرد: تمامی مشکلات و تهدیدات را با الگوی دفاع مقدس می‌توان حل کرد که می‌بایست این گنجینه غنی را به نسل جدید منتقل کرد.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار