رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران:

شور و نشاط جشنواره فجر به استان‌ها هم منتقل خواهد شد/همه برای جشنواره سی و دوم دعوت هستند

رئیس سازمان سینمایی گفت: شخصا به مسئولان جشنواره تأکید کردم که همه مسئولان و سینماگران را دعوت کنند.
کد خبر: ۱۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰ - 01February 2014

شور و نشاط جشنواره فجر به استان‌ها هم منتقل خواهد شد/همه برای جشنواره سی و دوم دعوت هستند

به گزارش خبرگزاری دفاعمقدس، حجتالله ایوبی رئیس سازمان سینمایی پس از پایان مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر و آغاز تحویلسال سینمای ایران در جمع خبرنگاران، در خصوص پیشبینیاش از جشنواره سی و دوم و اهدای جایزه توسط نهاد ریاست جمهوری به فیلم برگزیده، گفت: پیش از این هم در مورد جشنواره فیلم فجر گفتهام و امروز هم احساسم همان است که یک جشنواره پرامید و بانشاط را برگزار میکنیم و در آغاز جشنواره و در مراسم افتتاحیه هم این امید و نشاط را شاهد بودیم.

وی افزود: همه اهالی سینما از بزرگان تا جوانان با حضور فیلمهای بسیار درخشان در این جشنواره نکات امیدبخش است. امسال علاوه بر آنکه جشنواره در تهران برگزار میشود با کمک بسیار خوبی که وزارت کشور کرد و قابل ستایش است این شور و نشاط به استانها هم منتقل خواهد شد و جشنواره همزمان در 31 استان کشور برگزار خواهد شد.

ایوبی همچنین در خصوص اهدای جایزه ویژه توسط نهاد ریاست جمهوری به یکی از فیلمهای جشنواره فجر، گفت: جلسات متعددی با دفتر نهاد ریاست جمهوری داشتیم و قرار بر این شد که امسال جایزهای را به عنوان جایزه نهاد ریاست جمهوری برای سینما تعیین کنیم که این جایزه یا عنوانش جایزه اعتدال خواهد بود و یا جایزه فیلمی که پیام جهانی شده رئیس جمهور یعنی مبارزه با ترور، خشونت و افراطیگری را منتقل کند، تعلق بگیرد.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که در سخنانش عنوان کرد کسانی که سینمای ایران را وارد حاشیه کرده بودند میتوانند بازگردند و این بازگشت چگونه خواهد بود، گفت: نمیخواهیم وارد مصادیق شویم اما به هر حال یکسری اتفاقات افتاده است و عدهای از هم گلهمند هستند و پیام این بود که در یک محیط دوستانه و صمیمی باید گلهها را تمام کنیم و همه گروهها باید باشند چرا که سینما متعلق به همه گروههای سینمایی است و انشاءالله فضایی درست شود تا همه سینماگران بتوانند کار کنند.

وی همچنین در خصوص اینکه در صحبتهایش اشاره کرد که حتی سینماگرانی که ترک وطن کردند نیز برگردند و دقیقا منظورش کدام سینماگران بود، اظهار داشت: نکتهای که برایم مهم بود و در مراسم هم اشاره کردم این است که به هر حال یک عده افراد که علاقمند و دلسوز هستند را نسبت به سینما نگران کردیم و باید سعی کنیم این نگرانی را برطرف کنیم اما قرار شده است که به این طرف و آن طرف اشاره نکنیم.

ایوبی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا جواد شمقدری هم در صورت مراجعه به سازمان سینمایی میتواند در دولت تدبیر و امید فیلم بسازد، گفت: حتما آقای شمقدری میتوانند فیلم بسازند و حتی برای حضور در مراسم افتتاحیه هم به صورت ویژه دعوت شده بودند.

رئیس سازمان سینمایی همچین در این خصوص که چرا برای برخی از مدیران سینمایی حتی پیش از جواد شمقدری کارت و یا بلیت جشنواره ارائه نشده است، گفت: شخصا به مسئولان جشنواره تأکید کردم که همه مسئولان و سینماگران را  دعوت کنند و حتی با برخی از مدیران پیشین شخصا تماس گرفتم و از آنها برای حضور در جشنواره دعوت کردم و بنابراین همه برای جشنواره سی و دوم دعوت هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار