نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

محرم و عاشورا سرمایه‌هایی برای بیمه کردن جامعه اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: محرم و عاشورا سرمایه‌هایی برای بیمه کردن جامعه اسلامی هستند.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ - 04October 2016

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در دیدار مبلغان طرح بصیرت عاشورایی با وی، اظهار داشت: از امام حسین(ع) روایات زیادی وجود ندارد اما رجزها، سخنرانی‌ها و خطبه‌های این حضرت در روز عاشورا منبع مهمی برای بیان و درک حرکت امام است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با توصیه به هیئتهای عزاداری برای استفاده از این منابع در ماه محرم خاطرنشان کرد: محرم و صفر شعائر اسلام را زنده نگه می‌دارد و اعتقادات مردم و به‌ویژه جوانان را در زمانی کنونی که دنیا غرق در انحرافات است محکم می‌کند.

علما محرم و صفر را به سبب تزریق علم و آگاهی به جامعه،‌ حیاتبخش دانست و بیان کرد: با تزریق آگاهی اسلامی به جامعه، حیات و روح تازه‌ای به کالبد اجتماع دمیده می‌شود و هر چه در تبلیغ و منبرهای این ماه کارهای بهتری انجام شود آثار آن در جامعه نمود خواهد داشت.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ایمان به مردم حیات و بصیرت داده و مایه نجات آنها می‌شود تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر ایمان مردم به‌ویژه نسل جوان تأکید دارند که روزهای با برکت پیش رو بهترین فرصت برای تزریق ایمان، بصیرت و آگاهی به نسل جوان است.

علما با بیان اینکه نباید براساس ظاهر نسل جوان ایران اسلامی در مورد آنها قضاوت کنیم خاطرنشان کرد: ایمان و اعتقادات این نسل جوان بسیار خوب را باید با بصیرت و آگاهی محکم کرد زیرا دنیا برای انحرافات نسل جوان ایرانی اتاق فکر تشکیل داده و هر روز توطئه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه این استان را دروازه عتبات عالیات دانست و عنوان کرد: مردم این استان همچون همیشه در برگزاری عزاداری محرم و میزبانی از زائران حضور فعال داشته باشند.

علما توجه به ویژگی‌های قومی و مذهبی استان کرمانشاه را در سخنان مبلغان مذهبی ماه محرم را لازم دانست.

از 110 مبلغ از قم برای سخنرانی و تبلیغ در استان کرمانشاه به مناسبت محرم دعوت شده است.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار