سرهنگ رضوانی خبر داد

آخرین اطلاعات از پرونده خاوری/ ردپای مجرم فراری در امریکای جنوبی

مدیرکل پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی با اشاره به گزارش پلیس کانادا در خصوص عدم حضور خاوری در این کشور گفت: ممکن است وی به امریکای جنوبی و یا کارائیب فرار کرده باشد.
کد خبر: ۱۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸ - 03February 2014

آخرین اطلاعات از پرونده خاوری/ ردپای مجرم فراری در امریکای جنوبی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ مسعود رضوانی، مدیرکل پلیس بین الملل نیروی انتظامی در حاشیه کارگاه یک روزه با موضوع قاچاق انسان در خصوص پرونده خاوری، با اشاره به اینکه بر اساس گزارش پلیس کانادا وی در حال حاضر در این کشور حضور ندارد، اظهار کرد: پلیس کانادا اعلام کرده، ممکن است پیش از این خاوری در کانادا بوده اما از این کشور خارج شده و به امریکای جنوبی و کارائیب رفته است؛ این خبر بصورت غیر رسمی به دست ما رسیده و این آخرین اطلاعاتی است که پلیس کانادا به ایران داده است.
 
وی افزود: پلیس ایران از خاوری و حضور وی در کانادا اطلاعات دقیقی دارد، اما متاسفانه پلیس کانادا در این خصوص به ما پاسخی نداده و مدعی است که وی در این کشور نیست.

رضوانی خاطرنشان کرد: برای دستگیری خاوری با پلیس کشورهای امریکای جنوبی و کارائیب در ارتباط هستیم تا در این خصوص وارد عمل شوند؛ اما هنوز فرار خاوری به این کشورها را تایید نمیکنیم.

وی با بیان اینکه مجرمان بینالمللی همیشه در حال فرار هستند چه در کانادا و چه در کشورهای دیگر دستگیر نمیشوند، اظهار داشت: از این رو باید فضای بینالمللی را برای آنان ناامن کنیم تا فعالیت آنان محدود شود.
 
رضوانی خاطرنشان کرد: برای دستگیری مجرمان بینالمللی، حکم تحت تعقیب ضروری است؛ در حال حاضر برای خاوری اعلان قرمز صادر شده، از این رو کشورهای عضو اینترپل در صورت شناسایی، باید وی را دستگیر کنند.
 
وی افزود: اینترپل ایران به پلیس کشورهای امریکای جنوبی و حوزه کارائیب این موضوع را اعلام کرده، زیرا ممکن است خاوری با چهره مبدل و یا اسناد جعلی به کشورهای دیگر فرار کند.
 
مدیرکل پلیس بینالملل نیروی انتظامی تاکید کرد: پلیس ایران بطور جدی پیگیر پرونده خاوری است و تلاش میکنیم مجرمان تحت تعقیب مراجع قضایی را دستگیر کنیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار