مرادی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه:

علما جلوی تفسیرهای انحرافی از قیام امام حسین را بگیرند

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: حوزه‌های علمیه و علما باید جلوی تفسیرهای انحرافی درباره قیام امام حسین(ع) را بگیرند و فهم غلط را در ریشه نابود کنند.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ - 14October 2016
علما جلوی تفسیرهای انحرافی از قیام امام حسین را بگیرند
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) گفت: یکی از دلایل قیام سید الشهدا (ع) برای کوتاه کردن دست افراد فاسد از اداره امور مسلمین بود.

وی با تاکید بر اینکه در نگاه اسلامی عالی‌ترین مفهوم در اداره جامعه، مفهوم عدالت است، ادامه داد: آنچه نباید آن را فراموش کرد این است که مردم برای برپایی نظام اسلامی خون داده و بر همین اساس حق دارند که در جامعه اسلامی خود، مفهوم عدالت را بچشند.

مرادی با بیان اینکه کسانی می‌‌توانند عدالت را در جامعه اسلامی اجرا کنند که پاک‌دست باشند، تصریح کرد: این افراد باید وابسته به دنیا نبوده و مفاهیم انقلاب اسلامی را به خوبی بشناسند.

وی با طرح این سئوال که چه‌طور می‌شود پذیرفت کسانی که در سوابقشان دست‌اندازی بر داشته‌های مردم به چشم می‌خورد، عدالت را بر پاکنند، خاطرنشان کرد: در حالی که مردم در اوج گرفتاری هستند و چنین افرادی مسئولیتشان را مدیون آنها هستند، چگونه حقوقهای چند صد میلیونی و نجومی را دریافت کردند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مگر امام حسین نفرموده‌‌اند که یکی از علل سقوط جامعه اسلامی پر شدن شکم‌‌ها از حرام است. حال نباید از این موضوع ترسید که شکم‌های برخی از مسئولان از حرام پر شده و این مسئله موجب سقوط شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر مسئولیت‌های کشور به افراد حقیر واگذار و دلسوزان نظام خانه‌نشین شدند باید برای نظام اسلامی نگران بود، متذکر شد: معتقدیم نظام اسلامی در داخل کشور با ریشه‌کن کردن فساد از داشته‌های مردم حراست کند و حتی در تعاملات بین‌المللی باید نگهبان و نگهدار منابع و منافع مردم باشد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل افزود: امروز این موضوع برای ما کاملا روشن است که قراردادهای بین‌المللی درمانی برای درد بی‌عرضگی مدیران داخلی نیست. نظام سلطه‌گر توحش خود را برای مواجهه با ملتهای انقلابی سطح منطقه به نمایش گذاشته است و می‌خواهد برای اقتصاد ما نسخه شفابخش بنویسد.

وی تصریح کرد: آنها می‌خواهند دلسوز بیکاری و رکود صنعت کشور باشند؟ چنین اتفاقی نخواهد افتاد. پیشنهاد می‌کنیم مسئولان کشور به جای دل بستن به اینگونه موارد به دنبال ترمیم اندیشه‌های خود باشند و به سراغ آرمانها و اندیشه‌های امام بروند و به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره رسیدگی به وضع مردم توجه کنند.

این فعال دانشجویی افزود: نباید در نظام اسلامی، ارج نهادن به بنیان‌گذار آن منحصر به این موضوع باشد که عده‌ای هزینه میلیاردی برای حرم ایشان بکنند.

مرادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توفیقهای زیادی داشته و افقهای روشنی پیش رو دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امنیت جمهوری اسلامی نسبت به منطقه زبانزد است و توان فراهم کردن امنیت را در ناامن‌ترین نقاط منطقه دارد،  حتماً می‌تواند با فساد در داخل برخورد کند.

وی با اشاره به تحریف حادثه کربلا از سوی برخی افراد در روزهای اخیر، اظهار کرد: نباید قیام امام حسین را به نحو غلط برای مردم بیان کرد. زمانی برخی اظهار می‌کردند که هیئت را سیاسی نکنید و امروزه همان افراد در لباس روحانیت قیام امام حسین (ع)‌ را تلاش، برای مذاکره تفسیر می‌کنند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل متذکر شد: حوزه‌های علمیه و علما باید جلوی چنین رفتارهایی را بگیرند و این فهم غلط را در ریشه نابود کنند.

مرادی درباره اتفاقات یمن هم گفت: برخی کشورها در مقابل جنایات خوک‌صفت آل‌سعود سکوت کرده‌اند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار