برای نخستین بار و به یاد آغاز قیام امام خمینی(ره)؛

اجتماع بزرگ «حماسه حسینی، قیام خمینی» در قم برگزار شد

اجتماع بزرگ عزاداران حسینی(ع) با عنوان «حماسه حسینی، قیام خمینی» برای نخستین بار در تقارن قیام عاشورا و قیام تاریخی 15 خرداد مردم قم در سال 1342، عصر جمعه 23 مهر در قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ - 15October 2016

به گزارش دفاع پرس از قم، در اجتماع بزرگ «عزاداران حسینی، قیام خمینی» حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد از استادان حوزه علمیه قم، اظهار داشت: با گذشت نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور گسترده مردم نشانه علاقه به نهضت حسینی(ع) و قیام امام خمینی(ره) است و اگر دقت کنیم می بینیم که نقاط اشتراک بسیاری از جمله اصلاح در امت و اقامه امر به معروف و نهی از منکر، شعار هیهات منا الذله و مبارزه با ستم و بیعت نکردن با یزید زمان، بین نهضت حضرت امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(ره) وجود دارد.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) عزت اسلام و مسلمان ها را می خواست، گفت: امام راحل(ره) در مساله کاپیتولاسیون در برابر آمریکا ایستاد و حاضر نشد که ذلت را بپذیرد، ذلت ناپذیری از شعارهای مهم کربلا بود و این شعار ملت ایران را با عزت و سربلندی حفظ کرده است و باید شعارهای اصیل انقلاب اسلامی ایران را حفظ کنیم.

نظری منفرد افزود: انسان های فداکار، متعهد و ولایی از نهضت امام حسین(ع) دفاع می کنند و همین ویژگی در نهضت امام خمینی(ره) نیز وجود داشت و مردم با تمام وجود از این نهضت به دفاع پرداختند و امروز همین شعار باعث شده است تا انقلاب اسلامی ایران در منطقه پرآوازه باشد.

وی گفت: شجاعت، غیرت، وابستگی نداشتن به دنیا، نهضت برای رضای خدا و براندازای حکومت ستمگر از دیگر ویژگی های نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) بود و همین ویژگی نیز در نهضت امام خمینی(ره) وجود داشت.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: این انقلاب سرمایه های بزرگ و انسان های متعهد و فداکار بسیاری داشته و در این راه نثار کرده است تا امروز درخت انقلاب اسلامی ایران رشد کرده و بارور شده است.

نظری منفرد با بیان این که نسل جوان امروز باید تاریخ انقلاب اسلامی ایران را مطالعه کنند و با آن آشنا شوند، گفت: جوانان باید ادامه دهنده نهضت عاشورا و امام خمینی(ره) و حامی ولایت فقیه باشند تا هرچه بیشتر شاهد عزت، سرافرازی و سربلندی نظام و انقلاب اسلامی ایران در زمینه های گوناگون در سطح بین المللی باشیم.

در این مراسم، غلام کویتی پور، سید مجید بنی فاطمه و علی انسانی به نوحه خوانی در سوگ شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) پرداختند و در پایان، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در میدان روح الله قم اقامه شد.

گفتنی است این تجمع  که در میدان روح الله، مجاور بیت تاریخی امام راحل(ره) در قم و همراه با برگزاری عزاداری سرور و سالار شهیدان در دوازدهمین روز از ماه محرم و سالروز شهادت سیدالساجدین(ع) برگزار شد، حضرات آیات مرتضی مقتدایی و محمد جواد فاضل لنکرانی از استادان برجسته حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و سایر مدیران دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از فضلای حوزه علمیه، نمایندگان بیوت مراجع، هیئات عزاداری و اقشار مختلف مردم قم حضور داشتند.

یادآور می شود در سحرگاه 15 خرداد 1342، مصادف با 12 محرم، عوامل رژیم شاه به خانه ساده و بی آلایش حضرت امام در قم یورش بردند و امام خمینی (ره) که روز پیش از آن در روز عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه قم، طی سخنانی کوبنده پرده از جنایت های شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او برداشته بود، دستگیر و به زندانی در تهران منتقل شد.

در این روز حدود 15 هزار تن مسلمان انقلابی به خاک و خون کشیده شدند و بدین ترتیب تاریخ ایران اسلامی در روز 15 خرداد ورق خورد و فصل جدیدی در رویارویی مستضعفان با مستکبران گشوده شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار