مشت آهنین ایران بر سر آمریکا در منطقه+ تصاویر

«ذوالفقار» یکی از دقیق‌ترین موشک‌های ساخت ایران است که از این پس به جمع موشک‌های بالستیک ایران اضافه شده است و برخی پایگاه‌های نظامی آمریکا که در فاصله کمتر از 700 کیلوتری مرزهای ایران قرار دارند، در صورت اقدام اشتباه آمریکا با پاسخ این موشک راهبردی مواجه شوند.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ - 15October 2016
مشت آهنین ایران بر سر آمریکا در منطقه+ تصاویربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، با توجه به تهدیدات، یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که امروزه در تمام دنیا مطرح بوده و هست، بحث دفاع و افزایش توان دفاعی است که این امر موجب ساخت تجهیزات پیشرفته‌ای مانند انواع تانک‌ها و جنگنده‌ها و ناوها شده اما دو مسئله حفظ جان نیروهای دفاع کننده و همچنین موضوع خنثی سازی تهدیدات قبل از رسیدن به مرزهای آن کشور متخصصان را بر آن داشت تا تولید سلاحی که این نیازها را برطرف کند در دستور کار خود قرار دهند که منجر به ساخت و تولید انواع موشک‌ها در برد کوتاه، برد متوسط و برد بلند شد.

جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل موقعیت استراتژیک خود در منطقه غرب آسیا و به عنوان یکی از قدرت‌های جهان، از این قاعده مستثنی نبود و در همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران برای دفع تجاوزات رژیم بعث عراق جوانانی انقلابی مانند شهید حسن طهرانی‌مقدم در اقدامی عظیم، دست به ساخت و تولید موشک‌های ساخت ایران به روش مهندسی معکوس زدند و توانستند ایران را در بحث افزایش توان بازدارندگی، یک قدم به جلو حرکت دهند؛ این قدم آنچنان بلند بود که از همان زمان موجب شد تمام دنیا با نگاهی متفاوت به قوای مسلح ایران بنگرند و این، تازه آغاز ماجرا بود؛ جوانان انقلاب، تا امروز، بیرق پیشرفت در عرصه توان دفاعی را زمین نگذاشته‌اند که طی گزارش‌هایی سلسله‌وار، به معرفی این دستاوردها می‌پردازیم.

مشخصات موشک بالستیک ذوالفقار

ذوالفقار یکی از دقیق‌ترین موشک‌های ساخت ایران است که بردی در حدود 700 کیلومتر دارد و از این پس به جمع موشک‌های بالستیک ایران اضافه شده؛ موشک ذوالفقار، دارای سر جنگی بارانی بوده و می‌تواند پایگاه های نظامی، باندهای فرودگاهی و . . . را با دقت بالا هدف قرار دهد که از لحاظ نقطه زن می‌توان آن را نمونه پیشرفت یافته موشک «فاتح -110» دانست.

 مشت آهنین ایران بر سر آمریکا در منطقه+ تصاویر
 
در همین راستا سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم رژه 31 شهریور اعلام کرده که برد این موشک بالستیک، 750 کیلومتر بوده و از سوخت جامد بهره می‌برد و به گفته‌ فرمانده نیروی هوافضای سپاه، موشک ذوالفقار، نقطه‌زن و خطای آن به نظر کمتر از 10 متر است.

 مشت آهنین ایران بر سر آمریکا در منطقه+ تصاویر
 
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز اخیرا برای اولین بار تصاویری از شلیک و تست میدانی موشک جدید مایل پرتاب خود با نام ذوالفقار را منتشر کرد و در همین زمینه سردار  حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره قابلیت های این موشک بالستیک می گوید: موشک ذوالفقار موشکی زمین به زمین، مایل پرتاب، یک مرحله ای و با سوخت جامد مرکب است که قادر می باشد اهداف خود را تا فاصله 700 کیلومتری مورد اصابت قرار داده و منهدم کند.

سردار دهقان برخورداری از و سکوی پرتاب متحرک و خودکششی، رادار گریزی، قابلیت نقطه زنی، سبک و تاکتیکی بودن را از دیگر ویژگی های موشک ذوالفقار برشمرد و تصریح کرد: با الحاق این موشک به سازمان رزم نیروهای مسلح قدرت و توان رزم موشکی آنان به نحو قابل توجه و چشمگیری افزایش می یابد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: در چارچوب تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و نامه ریاست جمهور مبنی بر تقویت و توسعه توان رزم موشکی، موشک تاکتیکی ذوالفقار تمامی مراحل تحقیقات، طراحی و ساخت آن به دست پر توان محققان و متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع صورت گرفته است.
 
مشت آهنین ایران بر سر آمریکا در منطقه+ تصاویر

وی با بیان اینکه افزایش قدرت بازدارندگی از راهبردهای اصلی وزارت دفاع به شمار می رود گفت: طراحی و ساخت موشک تاکتیکی و مهم ذوالفقار که در شرایط تحریم در بخش دفاع صورت پذیرفته، نشان از اراده و عزم دانشمندان، محققان و متخصصان وزارت دفاع برای افزایش قدرت بازدارندگی موثر کشورمان است.

سردار دهقان از سازمان صنایع هوافضا وزارت دفاع بعنوان نماد اراده ملی برای تولید قدرت دفاعی یاد کرد و افزود: این اراده قوی از ابتدای جنگ تحمیلی و با موشک باران شهر های کشورمان توسط صدام ملعون و حامیان ملعونه اش شکل گرفت و امروز به قدرتی تبدیل شده است که زورگویان احساس تهدید می کنند، همان راهبردی که فرماندهی معظم کل قوا اخیرا در جمع مسئولان وزارت دفاع ترسیم و بیان فرمودند که توان دفاعی و تهاجمی را افزایش دهید تا زورگویان احساس تهدید کنند.

ذوالفقار؛ مشت آهنین ایران بر سر آمریکا در منطقه

برخی پایگاه های نظامی آمریکا همچون شیخ عیسی، ملک خالد، پرینس سلطان، العدید، الخلید الصابر و ... در فاصله کمتر از 700 کیلوتری مرزهای ایران قرار دارند که می‌تواند در صورت اقدام اشتباه آمریکا با پاسخ این موشک راهبردی مواجه شوند.

 مشت آهنین ایران بر سر آمریکا در منطقه+ تصاویر
 
آمریکا بارها تلاش کرده تا توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد و آن را به بوته مذاکره بگذارد؛ اما همانطور که فرماندهان نیروهای مسلح کشورمان گفته‌اند و فرمانده معظم کل قوا فرمودند: «قدرت موشکی جمهوری اسلامی به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست» و بر همین اساس می‌توان آینده روشنی را برای ایران در عرصه توان موشکی متصور شد؛ آینده‌ای که علاوه بر امنیت کشور ضامن امنیت منطقه نیز خواهد بود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها