"برف" نیروهای مسلح را دوباره روسفید کرد

با شدت گرفتن بارندگی و حاد شدن شرایط در استانهای شمالی کشور، نیروهای مسلح با تمام توان برای کمک به هموطنان وارد این مناطق شده اند.
کد خبر: ۱۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷ - 04February 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از مشرق، از چند روز گذشته با شدت گرفتن بارش برف در استانهای شمالی کشور و کاهش درجه حرارت، مشکلات حادی برای هموطنان در این مناطق کشور به وجود آمده و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر حسب وظیفه ذاتی خود با به کارگیری توانایی و امکانات ویژه به یاری هموطنان شتافته اند.

دستور ویژه فرمانده سپاه برای امدادرسانی به استانهای گیلان و مازندران

سردار رمضان شریف معاون روابط عمومی کل سپاه روز گذشته با اشاره به بحران بارش برف استانهای شمالی کشور، گفت: بعد از مشخص شدن ابعاد گسترده بحران بارش برف در استانهای گیلان و مازندران و لزوم حضور گسترده و منسجم سپاه و بسیج در این امر سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه دستور ویژه برای کمک به مردم و دستگاههای مسئول را به فرماندهان سپاههای این دو استان صادر کرد.

وی افزود: تاکنون 18 گردان در استان گیلان و 12 گردان نیروی انسانی در استان مازندران کار امدادرسانی به مردم و کمک به دستگاههای مسئول را انجام میدهند.

شریف تاکید کرد: همچنین 70 دستگاه مهندسی مانند لودر در اختیار مجموعههای امدادرسان و 180 دستگاه خودرو کمکدار برای ارسال مایحتاج به مردم منطقه از سوی سپاه مشغول فعالیت هستند.

معاون روابط عمومی سپاه ادامه داد: سرلشکر جعفری همچنین به واحدهای مستقر در گیلان و مازندران و همچنین قرارگاه خاتمانبیا(ص) دستور داده است تا تحت امر فرماندهان سپاه این دو استان به مردم کمک رسانی کنند.

شریف با بیان اینکه قطع گاز یکی از مشکلات ویژه این منطقه است، اظهار داشت: سپاه مازندران پیش از این با همکاری شرکت گاز 40 نفر از بسیجیان را در حوزه بحران گاز آموزشرسانی کرده بود که این افراد در جهت قطع گاز مناطق مورد نظر فعالیت میکنند که کارساز و موثر بوده است.

وی در پایان گفت: همچنین نیروی هوافضای سپاه برای پشتیبانی هوایی جهت رفع نیازهای احتمالی سپاههای استانی و ستاد بحران آمادگی دارد.

یگان های زرهی و بالگردهای ارتش در راه شمال

پس از آن نیز، امیر محمد محمودی معاون اجرایی کل ارتش با اشاره به بحران بارش برف در استانهای شمالی، گفت: فرمانده محترم کل ارتش روز گذشته دستورات لازم و اکیدی به یگانهای مستقر در منطقه گیلان و مازندران برای امدادرسانی و کمکهای لازم به مردم محاصره شده در برف، صادر کردند.

وی افزود: در این راستا ارتش با اعزام تجهیزات مهندسی مانند بلدوزر و لودر و خودروهای سنگین کمکدار و آمبولانس و تجهیزات پزشکی و دارو و همچنین نیروی انسانی به منظور پاکسازی معابر و برفروبی، اقدام کرده است.

معاون اجرایی کل ارتش تأکید کرد: همچنین دستور داده شده یگانها میتوانند آموزشهای روزانه را تعطیل و اولویت را به امدادرسانی به مردم منطقه قرار دهند.

محمودی ادامه داد: متأسفانه برخی از روستاهای استان گیلان و غرب تالاب انزلی در محاصره برف قرار گرفتهاند که نیاز به تجهیزات شنیدار و زرهی است لذا دستورات لازم به تیپ 216 زرهی ارتش داده شد که با اعزام کمرشکن و تریلر راهها را باز کنند و مواد خوراکی و دارویی را به منطقه اعزام کنند.

معاون اجرایی ارتش با اشاره به امدادرسانی و پشتیبانی توسط بالگردهای ارتش، گفت: از منطقه چهارم نیروی دریایی در استان گیلان درخواست بالگرد داشتهاند که یک فروند بالگرد امدادرسانی را آماده کرده تا از منطقه پشتیبانی لازم را به عمل آورد و در صورت نیاز آمادگی اعزام بالگردهای بیشتر را نیز داریم.

محمودی در پایان اظهار داشت: بنا به درخواستها، هوانیروز ارتش در حالت آمادهباش است تا اگر نیاز بود بالگردهایش را به منطقه اعزام کند.

اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح برای کمک به حادثه دیدگان

 ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه ای از یگانهای نیروهای مسلح در مناطقی که به لحاظ وضعیت آب و هوایی دچار مشکل شدهاند خواست در کمک رسانی به مردم از امکانات و توانمندیهای نیروی انسانی و تجهیزاتی خود استفاده کنند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: اگر چه طی روزهای گذشته کمکها و مساعدتهای قابل ملاحظهای از سوی نیروهای مسلح و بسیج بعمل آمده است لیکن انتظار است با افزایش کمکها در رفع مشکلات بوجود آمده اهتمام بیشتری بعمل آید.

کمک ناوگان شمال به مردم گرفتار در برف

ناخدایکم افشین رضایی حداد اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی پیش آمده به علت بارش شدید برف که منجر به مسدود شدن مسیرهای مواصلاتی بین شهری و دستری روستایی و تردد درون شهری شده است.

 گروههای امدادی  و پزشکی نیروی دریایی از اولین ساعات شروع برف و کولاک کار اقدام رسانی به مردم گرفتار در برف استان گیلان را شروع کردند.

وی افزود: 3 گردان به همراه چندین دستگاه کامیون، جرثقیل، آمبولانس و اتوبوس برای بازگشایی راهها وآذوقه رسانی و نجات مسافران به مناطق بحرانی انزلی به ویژه آبکنار اعزام شدند.

 ناخدا رضایی حداد از پخت شبانه روزی نان در2 نانوایی نیروی دریایی خبر داد و افزود: ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش آماده توزیع مواد غذایی اضطراری شامل نان، کنسرو، آب معدنی و  و همچنین سوخت، اعزام گروههای پزشکی، امدادی و برف روبی و در اختیارگذاشتن 2 بالگرد و دستگاههای ارتباطی و مخابراتی سیار برای کمک رسانی به مردم است.

امدادرسانی20هزار بسیجی به مردم گیلان

 سردار مهدی کاظمی پور با بیان اینکه امداد رسانی به مردم استان همزمان با آغاز بارش برف در استان انجام شده است اظهار کرد: از همان ساعات اولیه آغاز برف و گزارش هواشنایی مبنی بر بحران برف در استان تمام امکانات سپاه و بسیج در استان فعال شده است.

برگزاری 8 جلسه مدیریت بحران در سپاه گیلان

وی با اشاره به این که جلسات ستاد مدیریت بحران استان و جلسات مدیریت بحران سپاه قدس به طور مداوم تشکیل می شود افزود: تاکنون 5 جلسه مدیریت بحران در سپاه استان با حضور معاونت های مربوطه و همچنین 3 جلسه مدیریت بحران با حضور فرماندهان سپاه نواحی برگزار شده است تا تدابیر و اقدامات موثر برای کمک به شهروندان انجام گیرد.

معاون عملیات و دبیر قرارگاه امداد و نجات سپاه قدس گیلان از آمادگی کامل نیروهای بسیجی استان برای امداد رسانی به مردم خبر داد و افزود: تمامی پایگاهها و حوزه های شهرستانی در استان فعال هستند.

امدادرسانی 20 هزار نیروی بسیجی به مردم گرفتار در برف

معاون عملیات و دبیر قرارگاه امداد و نجات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حدود 20 هزار نیروی بسیجی در گیلان مشغول به امدادرسانی هستند تصریح کرد: گردان های بسیج در سراسر استان در کنار نیروهای امدادی مشغول به ارائه خدمت هستند.

سردار کاظمی پور گفت: 47 دستگاه خودرو سنگین و 80 دستگاه ماشین کمک دار در استان مشغول به ارائه خدمت هستند.

وی افزود: بدنبال بحران برف کمک رسانی به شهروندان براساس نیازمندیهای شهرستانی در حال انجام است و تمامی فرماندهان و معاونت های سپاه در استان همراه با نیروهای امدای مشغول کمک رسانی به مردم هستند.

رساندن آرد به نانوایی ها و اقلام ضروری به مردم در حال انجام است

 معاون عملیات و دبیر قرارگاه امداد و نجات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه هم اکنون مردم در برخی از مناطق استان گرفتار برف شدید هستند یادآور شد: رساندن آرد به نانوایی ها و اقلام ضروری به مردم توسط نیروهای بسیجی و سایر نیروهای امدادی در حال انجام است.

سردار کاظمی پور ادامه داد: مینی بوس های سپاه نیز در برخی از نقاط صعب شهرستانی و همچنین خیابان های شهر در راستای حمل و نقل شهروندان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی راهها، رفع قطعی گاز و برق، رساندن اقلام ضروری به مردم، حمل و نقل مردم و ... از کمک های نیروهای امداد و نجات به مردم گرفتار در برف است.

آماده باش صد درصد سپاه و بسیج و امدادرسانی 24 ساعته

سردار سید محمد تقی شاهچراغی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه تمامی توان و مقدورات سپاه و بسیج در 48 ساعت گذشته در خدمت امداد رسانی به غرب مازندران است، گفت: سپاه از شب 11 بهمن به صورت جدی به منظور امداد رسانی وارد منطقه شد و عمده فعالیت های امدادی سپاه در شهرهای عباس آباد و تنکابن به دلیل شدت خسارت در این شهر بوده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به حوزه فعالیت های امدادی سپاه از شهرستان نور تا رامسر است، گفت: سپاه کربلا در حد مقدورات خود 35 دستگاه وانت کمک دار،4 دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بولدوزر، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه نانوایی سیار، یک دستگاه استریک 12 متری بهمراه وسایل کامل امداد و نجات و یک دستگاه کانکس مواد غذایی را در ساعات اولیه به این شهرها فرستاده است.

وی افزود: سعی شد تا در ساعات اولیه مایحتاج ضروری مردم در منطقه از جمله کنسروجات، آرد برای پخت نان، کیک و کلوچه و مواد غذایی و خشک بار تهیه و ارسال شود.

برقراری ارتباط بی سیم در مناطقی که قطعی تلفن داشته اند

سردار شاهچراغی گفت: برای برقراری ارتباط در مناطقی که قطعی تلفن داشتیم دو دستگاه شیلتر مخابرات سپاه برای رله کردن ارتباطات بی سیم به منطقه اعزام شد.

فرمانده ارشد سپاه در مازندران با اشاره به سازماندهی گروهای امدادی بسیج گفت: 15 گردان امام حسین(ع) لشکر25 کربلا و تیپ امامت، گردان های بیت المقدس و عاشورا و الزهرا(س) و حوزه و پایگاه های مقاومت و بسیج سازندگی استان و سایر معاونت های تخصصی سپاه کربلا و نواحی بصورت آماده باش در آمده اند و در حال کمک رسانی به مردم آسیب دیده هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تسهیل در امدادرسانی بهتر و مطلوب تر به مردم بازگشایی هرچه سریعتر راه های ارتباطی شهرها و روستاها امکان پذیر است، سعی کردیم با پاکسازی جاده های اصلی و فرعی شهرستان های نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای برقراری ارتباط آسانتر و دسترسی به دورترین نقاط آسیب دیده اقدامات خوبی انجام دهیم.

سپاه و بسیج در کنار ادارات استان مازندران

سردار شاهچراغی در ادامه افزود: خودروهای کمک دار سپاه برای کمک به ادارات برق، گاز، آب و بیمارستان ها، بخشداری و شهرداری های منطقه فرستاده شد، آمبولانس های سپاه نیز برای حمل و نقل مصدومین و بیماران و در یک مورد کمک به زایمان یک مادر در شهرستان تنکابن در حال خدمت رسانی است.

فرمانده سپاه کربلا کمک به در راه ماندگان و مصدومان این حادثه را از اولویت های امدادرسانی دانست و گفت: یک اکیپ 100 نفره در رامسر برای امداد رسانی و نجات مردمی که در خانه هایشان بخاطر ریزش سقف خانه محبوس هستند، سازماندهی شده و همچنین در شهرستان های دیگر به فراخور میزان شدت خسارت این گروه ها تشکیل شده است.

وی از جمله اقدامات بجای سپاه در امدادرسانی، سوخت گیری در ایستگاه گاز رامسر دانست و گفت: اقدامات خوبی از سوی دولت، سپاه و بسیج و حتی گروه های خودجوش مردمی در راستای رفع هرچه سریعتر مشکلات و گرفتاری ها در منطقه انجام شده است اما به دلیل حجم بالای خسارت این حادثه نیاز به امداد های فرا استانی ضروری به نظر می رسد.

فرمانده ارشد سپاه در مازندران با اشاره به سازماندهی گروهای امدادی بسیج گفت:15 گردان امام حسین(ع) لشکر25 کربلا و تیپ امامت،گردان های بیت المقدس و عاشورا و الزهرا(س) و حوزه و پایگاه های مقاومت و بسیج سازندگی استان و سایر معاونت های تخصصی سپاه کربلا و نواحی بصورت آماده باش در آمده اند و در حال کمک رسانی به مردم آسیب دیده هستند.

کلیه ماشین آلات سنگین سپاه مشغول به کارند

مسئول دیگری که رسانه ها برای بررسی روند امدادرسانی بسیج در استان مازندران به سراغ او رفتند، جانشین فرمانده سپاه کربلا بود.

سرهنگ رحمت الله صادقی در این زمینه گفت: کلیه ماشین آلات سنگین سپاه و بسیج سازندگی استان از صبح زود در طول مسیر در حال امداد رسانی به مردم و بازگشایی معابر و جاده های مواصلاتی شهرها و روستاها هستند.

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به بسیج همگانی برای رفع مشکلات ناشی از بارش سنگین برف در غرب مازندران گفت:تمام توان نواحی مقاومت بسیج غرب استان چه به لحاظ نیروی انسانی و چه به لحاظ ابزار آلات بسیج کمک رسانی به مردم منطقه شده، مردمی که بعضا سقف خانه هایشان فرو ریخته است.

قالب «کارهای یدی» توسط نیروهای بسیج انجام می شود

وی با اشاره به اینکه غالب کارهای یدی در بحث کمک رسانی توسط نیروهای بسیج انجام می شود، گفت: مجموعه نیروهای بسیجی به صورت آماده باش در نواحی مقاومت بسیج حاضر هستند و در غالب گروه های امدادی به محل های مورد نیاز  اعزام می شوند اما مشکل اصلی بحث قطع برق است که کار را برای امداد رسانی بهتر و سریعتر مشکل کرده است غیر از آن امدادرسانی به صورت روند خوبی از سوی دستگاه های اجرایی، سپاه، بسیج و نیروهای خودجوش مردمی در حال انجام است.

صادقی تصریح کرد: الحمدالله گاز به طور عمومی قطع نشده؛ البته در مناطق بالادست گاز قطع شده است.

جانشین سپاه کربلا با اشاره به نیازمندی های اولیه مردم غرب مازندران گفت: در منطقه نوشهر، چالوس و تنکابن نان و آب مصرفی نیاز اولیه مردم است که با تدابیری که اندیشیده شده از قبیل استقرار نانوایی های سیار و ارسال محموله های آب شرب از شهرهای همجوار در حال رفع می باشد.

وی افزود: شهرستان رامسر توانسته با راه اندازی نانوایی سیار برخی از مشکلات غذایی مردم منطقه را حل کند.

عضو هیئت رئیسه سپاه کربلا با اشاره به اینکه کلیه امکانات خودرویی سپاه و بسیج در اختیار دستگاه ها قرار دارد گفت: مردمی بودن و با مردم بودن سپاه باعث شد که این نهاد انقلابی از ساعات اولیه امروز به کمک دولت و مردم بشتابد و کلیه ماشین آلات سنگین سپاه و بسیج سازندگی استان از صبح زود در طول مسیر در حال امدادرسانی به مردم و بازگشایی معابر و جاده های مواصلاتی شهرها و روستاها هستند.

اعزام نیروهای ویژه بسیج برای امداد رسانی به روستاهای نوشهر

سرهنگ علی رسولی فرمانده سپاه ناحیه نوشهر نیز با اشاره به اعزام 100 نیروی ویژه بسیج برای امداد رسانی به روستاهای نوشهر خبر داد و بیان داشت: نیروهای امدادی بسیج در حال حاضر مشغول بازگشایی  راه های روستایی هستند.

وی با بیان اینکه از 58 روستای نوشهر در 32 روستا هنوز آب قطع می باشد، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با بازگشایی راه های روستایی مشکل آب منطقه را حل کنیم .

سرهنگ رسولی با اشاره به گزارشات مردمی مبنی بر فرو ریختن سقف برخی از انبارها و  خانه ها ،افزود: نیروهای امدادی بسیج با اعزام به این مناطق در حال امدادرسانی به مردم هستند.

فرمانده سپاه ناحیه نوشهر تاکید کرد:بسیج  ازتمامی توان و امکانات خود برای امداد رسانی به مناطق آسیب دیده استفاده می کند.

سرهنگ علی رسولی فرمانده سپاه ناحیه نوشهر با اشاره به اعزام 100 نیروی ویژه بسیج برای امداد رسانی به روستاهای نوشهر خبر داد و بیان داشت: نیروهای امدادی بسیج در حال حاضر مشغول بازگشایی  راه های روستایی هستند.

وی با بیان اینکه از 58 روستای نوشهر در 32 روستا هنوز آب قطع می باشد، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با بازگشایی راه های روستایی مشکل آب منطقه را حل کنیم .

سرهنگ رسولی با اشاره به گزارشات مردمی مبنی بر فرو ریختن سقف برخی از انبارها و  خانه ها ،افزود: نیروهای امدادی بسیج با اعزام به این مناطق در حال امدادرسانی به مردم هستند.

فرمانده سپاه ناحیه نوشهر تاکید کرد:بسیج  ازتمامی توان و امکانات خود برای امداد رسانی به مناطق آسیب دیده استفاده می کند.

ساماندهی 100 نفر از بسیجیان رامسر برای کمک رسانی

اما بنابر آنچه که فرمانده سپاه کربلا در رابطه با ناحیه رامسر گفته بود خبرنگا رخبرگزاری بسیج در گفتگوی کوتاهی با فرمانده سپاه ناحیه رامسر وضعیت امدادرسانی را جویا شد.

سرهنگ صادق حمیدی فرمانده سپاه رامسر با بیان اینکه نیروهای بسیجی و پاسدار در ساعات اولیه بارش برف جهت خدمت رسانی به مردم وارد شدند گفت: پنج دستگاه ماشین کمک دار به بیمارستان ها و اداره برق و گاز ارسال شده است تا برای امور کاری و ماموریت ها مورد استفاده قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه کلیه وسایل نقلیه سپاه ناحیه برای خدمات عمومی در اختیار شرکت ها و بیمارستان ها قرار گرفت افزود: یک دستگاه آمبولانس سپاه در سطح شهر مشغول امداد رسانی است و خودروهای خودروهای سبک سواری ناحیه نیز در سطح شهر مشغول جابجایی و حمل و نقل هستند.

وی با اشاره به ساماندهی و اعزام 100 نفر از بسیجیان برای کمک رسانی و امداد به مناطق آسیب دبده اظهار داشت هم اکنون نیز  به افراد و مسافران گرفتار در جاده های منتهی به شهر رامسر نیز کمک های غذایی و امدادی ارائه می شود.

حمیدی هم چنین از تامین گازوئیل برای ایستگاه گاز رسانی خبر داد.

اعزام گروه امدادی ذوالفقار بسیج به مناطق تنکابن

فرمانده سپاه تنکابن نیز دیگر مسئولی از سپاه بود که خبرنگار خبرگزاری بسیج با او در این مورد گفتگو کرد.

سرهنگ حسین محمدرضایی از اعزام گروه امدادی ذوالفقار بسیج به مناطق برف گیر تنکابن خبر داد و اعلام کرد:  بسیج سازندگی تنکابن با تمامی تجهیزات برای امداد رسانی به روستا ها اعزام شد.

محمدرضایی با بیان اینکه اکثر راه های روستایی مسدود است گفت: بسیج سازندگی با ارسال بیل مکانیکی درصدد بازکردن راه ها است اما نیاز به لودر و گریدر در منطقه احساس می شود.

وی ادامه داد: با تجهیز چند نانوایی به موتور برق در تلاش هستیم تا مشکل مواد ضروری زندگی مردم را رفع کنیم.

محمدرضایی از اعزم اکیپ نانوایی سیار بسیج سازندگی سپاه کربلا به مناطق برف گیر غرب مازندران خبر داد و بیان داشت: آب معدنی و مواد غذایی به مردم حادثه دیده در حال توزیع است.

سرهنگ حسین محمدرضایی فرمانده سپاه تنکابن از اعزام گروه امدادی ذوالفقار بسیج به مناطق برف گیر تنکابن خبر داد و اعلام کرد:  بسیج سازندگی تنکابن با تمامی تجهیزات برای امداد رسانی به روستا ها اعزام شد.

وی با بیان اینکه اکثر راه های روستایی مسدود است گفت: بسیج سازندگی با ارسال بیل مکانیکی درصدد بازکردن راه ها است اما نیاز به لودر و گریدر در منطقه احساس می شود.

محمدرضایی ادامه داد: با تجهیز چند نانوایی به موتور برق در تلاش هستیم تا مشکل مواد ضروری زندگی مردم را رفع کنیم.
فرمانده سپاه تنکابن از اعزم اکیپ نانوایی سیار بسیج سازندگی سپاه کربلا به مناطق برف گیر غرب مازندران خبر داد و بیان داشت: آب معدنی و مواد غذایی در حال توزیع بین مردم حادثه دیده است.

سوخت رسانی سپاه به ایستگاه گاز رامسر

 سردار سید محمد تقی شاهچراغی با بیان اینکه تمامی توان و مقدورات سپاه وبسیج در 48 ساعت گذشته در خدمت امداد رسانی به غرب مازندران است، گفت: سپاه از شب 11 بهمن به صورت جدی به منظور امداد رسانی وارد منطقه شد و عمده فعالیت های امدادی سپاه در شهرهای عباس آباد و تنکابن به دلیل شدت خسارت در این شهر بوده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به حوزه فعالیت های امدادی سپاه از شهرستان نور تا رامسر است،گفت:سپاه کربلا در حد مقدورات خود 35 دستگاه وانت کمک دار،4 دستگاه آمبولانس،5دستگاه لودر،یک دستگاه گریدر،یک دستگاه بولدوزر،یک دستگاه بیل مکانیکی ، یک دستگاه نانوایی سیار،یک دستگاه استریک 12 متری بهمراه وسایل کامل امداد و نجات،یک دستگاه کانکس مواد غذایی در ساعات اولیه به این شهرها فرستاده است.

وی افزود:سعی شد تا در ساعات اولیه مایحتاج ضروری مردم در منطقه از جمله کنسروجات ،آرد برای پخت نان، کیک و کلوچه و مواد غذایی خشک بار تهیه و ارسال شود.

شاهچراغی گفت: برای برقراری ارتباط در مناطقی که قطعی تلفن داشتیم دو دستگاه شیلتر مخابرات سپاه برای رله کردن ارتباطات بی سیم به منطقه اعزام شد.

فرمانده ارشد سپاه در مازندران با اشاره به سازماندهی گروهای امدادی بسیج گفت:15 گردان امام حسین(ع) لشکر25 کربلا و تیپ امامت،گردان های بیت المقدس و عاشورا و الزهرا(س) و حوزه و پایگاه های مقاومت و بسیج سازندگی استان و سایر معاونت های تخصصی سپاه کربلا و نواحی بصورت آماده باش در آمده اند و در حال کمک رسانی به مردم آسیب دیده هستند.

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه تسهیل در امداد رسانی بهتر و مطلوب تر به مردم بازگشایی هرچه سریعتر راه های ارتباطی شهرها و روستاها امکان پذیر است،سعی کردیم با پاکسازی جاده های اصلی و فرعی شهرستان های نوشهر،چالوس،عباس آباد،تنکابن و رامسر برای برقراری ارتباط آسانتر و دسترسی به دورترین نقاط آسیب دیده اقدامات خوبی انجام دهیم .

سردار شاهچراغی در ادامه افزود: خودروهای کمک دار سپاه برای کمک به ادارات برق،گاز،آب و بیمارستان ها،بخشداری و شهرداری های منطقه فرستاده شد .آمبولانس های سپاه نیز برای حمل و نقل مصدومین و بیماران و در یک مورد کمک به زایمان یک مادر در شهرستان تنکابن در حال خدمت رسانی است.

فرمانده سپاه کربلا سپاه کمک به در راه ماندگان و مصدومان این حادثه را از اولویت های امدادرسانی دانست و گفت: یک اکیپ 100 نفره در رامسر برای امداد رسانی ونجات مردمی که در خانه هایشان بخاطر ریزش سقف خانه محبوس هستند،سازماندهی شده و همچنین در شهرستان های دیگر به فراخور میزان شدت خسارت این گروه ها تشکیل شده است.

وی از جمله اقدامات بجای سپاه در امدادرسانی،سوخت گیری در ایستگاه گاز رامسر دانست و گفت:اقدامات خوبی از سوی دولت،سپاه و بسیج و حتی گروه های خودجوش مردمی در راستای رفع هرچه سریعتر مشکلات و گرفتاری ها در منطقه انجام شده است اما به دلیل حجم بالای خسارت این حادثه نیاز به امداد های فراستانی ضروری به نظر می رسد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار