عملیات آزادسازی موصل/ در حال بروز رسانی؛

خطوط دفاعی داعش منهدم شد/ «البغدادی» از چنگال مرگ گریخت

در ساعات اولیه آغاز عملیات بزرگ آزادسازی موصل اولین خطوط دفاعی داعش در هم شکست و نیروهای پیشمرگه کرد موفق شدند، هفت روستا را در محور الخازر از لوث تکفیری‌های داعش پاکسازی کنند.
کد خبر: ۱۰۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ - 17October 2016
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به نقل از السومریه‌نیوز، عملیات بزرگ آزادسازی شهر موصل واقع در استان نینوا بامداد امروز دوشنبه با فرمان رسمی «حیدر العبادی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد.
 
** براساس گزارش منابع عراقی نیروهای این کشور پیشروی قابل توجهی را در منطقه بعشیقه موصل محقق کرده‌اند.
 
** از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که در ساعات اولیه آغاز عملیات بزرگ آزادسازی موصل، اولین خطوط دفاعی تروریست‌های داعش در این شهر در هم شکسته است. این تحولات در حالی است که ارتش و نیروهای مردمی عراق همچنان به پیشروی های خود در شهر موصل که از بیش از یک سال گذشته به اشغال داعش درآمده است، ادامه می دهند.
 
** شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد که نیروهای پیشمرگه کرد موفق شدند، هفت روستا را در شرق موصل در شهرستان الحمدانیه آزاد کنند.
 
** بر اساس گزارش شبکه خبری السومریه نیوز به نقل از فرمانده کل نیروهای مسلح کردستان بیش از 4 هزار پیشمرگه‌ کرد در عملیات آزادسازی موصل مشارکت دارند.
 
گفتنی است، نیروهای پیشمرگه کرد براساس توافقی که پیشتر میان مقامات منطقه کردستان و دولت عراق صورت گرفته ساعت شش صبح از محور «الخازر» عملیات خود را علیه عناصر تروریستی داعش با هدف پاکسازی روستاهای منطقه آغاز کرده‌اند.
 
** شبکه خبری الحدث نیز گزارش داد که نیروهای چترباز عراقی و آمریکایی در کارگاه المشراق در جنوب موصل فرود آمدند.

** همزمان نیز الحشد الشعبی اعلام کرد که برای اولین بار از موشک‌های جدید در عملیات آزادسازی موصل علیه مواضع داعش استفاده کرده‌است.
 
** رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند که تانک‌های ارتش این کشور به سمت عراق گسیل شده و در مرزهای این کشور مستقر شدند. این در حالی است که پیشتر «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که تحت هیچ شرایطی به ارتش ترکیه اجازه مشارکت در عملیات آزادسازی موصل را نمی دهد.
 
** شبکه خبری المنار نیز گزارش داد: الحشد الشعبی اعلام کرد که مرحله اول عملیات شامل آزادسازی روستاهای اطراف موصل و ایجاد راه‌های امن برای خروج نیروهای عراقی خواهد بود.
 
** وزارت دفاع عراق اعلام کرد که در جریان عملیات آزادسازی موصل از لوث تکفیری‌های داعش دو روستای «ابراهیم الخلیل» و «کان حرامی» پاکسازی شد و روستای  دزيزة نیز به محاصره نیروهای عراقی در آمدند.

** رسانه‌های جنگی وابسته به محور مقاومت نیز گزارش دادند که عناصر تروریستی داعش در محور الحمدانیة واقع در جنوب شرق موصل متحمل خسارت‌های زیادی اعم از مادی و جانی شدند.
 
** شبکه خبری السومریه نیوز اعلام کرد که نیروهای عراقی کاروان ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را در منطقه الغابات موصل هدف حمله قرار داده‌اند؛ که بر اساس گزارش یک منبع میدانی وی در این حمله جان سالم به در برده است.
 
موصل از بزرگ‌ترین شهرهای عراق است که در جریان پیشروی‌های عمده داعش، در تابستان 2014 به تصرف عناصر این گروه تروریستی در آمد و به‌عنوان مرکز اصلی حضور تکفیری‌ها در عراق به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار