عملیات ویژه ارتش یمن علیه مزدوران عربستان در «مأرب»

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات نظامی با هدف متوقف ساختن تجاوز عربستان، تعدادی از مناطق استان «مأرب» را از لوث مزدوران این رژیم پاکسازی کردند.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ - 17October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با انجام عملیاتی منحصر به فرد موفق شدند تعدادی از مناطقی را که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در غرب وادی الربیعه در بخش صراوح در استان مأرب به اشغال خود در آورده بودند، از لوث آنها پاکسازی کنند.

وی تاکید کرد که مزدوران ائتلاف متجاوز در پی این عملیات متحمل خسارات سنگینی شدند و تلاش جنگنده‌های ائتلاف برای شکست پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی در این منطقه بی‌ثمر بود.

ارتش و کمیته‌های مردمی روز یکشنبه تلاش مزدوران برای پیشروی به سمت مواضع خود در وادی‌ربیعه در بخش صراوح را خنثی کرده بودند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان جان باخته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
 
منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها