40 موکب و هیات عزاداری اربعین حسینی در ایران و عراق برپا می‌شود

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین از برپایی 40 موکب و هیات عزاداری اربعین حسینی در شهرهای مرزی مهران، شلمچه و چزابه ایران و شهرهای مقدس نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین، سامرا، کوت، ناصریه، بصره، العماره، حله و بغداد در عراق خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳ - 18October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی عصرامروز( سه شنبه) درنشست خبری چگونگی برگزاری مراسمات اربعین حسینی در عراق این مطلب را عنوان کرد.
 
وی ادامه داد، این شمارموکب و هیات عزاداری با استفاده از ظرفیت های مردمی و خادمین افتخاری و داوطلبان تخصصی و عادی و با محوریت هیات های ررزمندگان اسلام از استانهای ایلام، خوزستان، تهران، خراسان رضوی، مرکزی، لرستان، قم، فارس، البرز و سمنان و موکب های عراقی تحت عنوان موکب مجاهدین در مسیر راهپیمایی بزرگ اربعین در شهرهای یادشده برپا خواهند شد.
 
رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین از حضور40 سخنرانان برجسته مذهبی و مداحان صاحب نام اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای ایراد سخنرانی، روضه خوانی و سیته زنی در این موکب های عزاداری خبرداد و گفت: این شمار سخنران و مداح در 33 موکب ایرانی و فارسی زبان و 7 موکب عراقی عرب زبان مستقر خواهند شد.
 
احمدی با اعلام شماره حساب 5795368225 بانک ملت و شماره کارت 6104- 3377-9008-7876 بنام قرارگاه مراسمات اربعین ازمردم درخواست کرد کمک های مالی خود را برای انجام مراسم معنوی اربعین حسینی در 40 موکب و هیات عزاداری به این شماره ها واریز کنند.
 
وی تصریح کرد: برگزاری این مراسمات زیر نظر کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی و با تشکیل ایستگاه های فرهنگی، کارگروه های روایت گری، قرآنی و کودک و نوجوان در طول روز انجام خواهد شد.
 
رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین همچنین از حضور روحانیون فارس و عرب زبان برای پاسخگویی به سئوال های شرعی زائرین اربعین حسینی خبر داد و گفت: این گروه از روحانیون مذهبی در ایستگاه های فرهنگی هر موکب به ارائه این خدمات خواهند پرداخت.
 
احمدی یادآورشد، مراسم عزاداری این 40 موکب اربعین حسینی از سوی رسانه های جمعی، ملی ، تلویزیون های عریی و خبرگزاری های مختلف انعکاس گسترده خواهد داشت.
 
منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار