مدیرکل امور سیاسی وزرات کشور:

قوانین انتخاباتی نیازمند اصلاح است

مدیرکل امور سیاسی وزرات کشور با اشاره به ضرورت به روزرسانی قوانین و تدوین چارچوب های جدید برای انتخابات، از تنظیم لایحه ای در دولت برای اصلاح و به روزرسانی قانون انتخابات خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ - 23October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمدامین رضازاده روز یکشنبه در نخستین همایش سیاسی شهرستان رباط کریم (غرب استان تهران) که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: پولهای هزینه شده در انتخابات از سوی نامزدها برای مردم سئوال ایجاد می کند و یکی از اهداف اصلاح قانون انتخابات نظام مند کردن هزینه های انتخاباتی است.
 
وی قانون اساسی و شرع را دو معیار اساسی همه قوانین جاری و جدید کشور معرفی کرد و گفت: ما بعد از انقلاب 32 انتخابات برگزار کرده ایم که در مقایسه با کشورهای منطقه انتخاباتی قابل دفاع و شفاف بوده است.
 
*راه اندازی دفاتر احزاب در شهرستان ها باید به صورت قانونی انجام شود
 
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران نیز در این همایش با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت های احزاب، از فعالان سیاسی خواست تا دفاتر احزاب را به صورت قانونی در شهرستان ها راه اندازی کنند.
 
بهرام سرمست همچنین با انتقاد از فعالیت های فصلی احزاب در کشور، توسعه سیاسی و کادرسازی را از جمله مهمترین وظایف احزاب دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات بهار فعالیت های سیاسی احزاب است اما این که بعد از انتخابات فعالیت احزاب تعطیل بشود، اتفاق خوبی نیست.
 
وی افزود: این که احزاب مثل رودخانه های فصلی در انتخابات فعالیت کنند و بعد از این رویداد مهم تعطیل شوند برای احزاب آسیب زا خواهد بود.
 
*آماده سازی فضا برای مشارکت حداکثری در انتخابات
 
در ابتدای این همایش، فرماندار شهرستان رباط کریم هدف از برگزاری آن را پیروی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و آماده سازی فضا برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال آینده معرفی کرد.
 
سعید بیات در سخنان خود، ضمن تقدیر از مشارکت بسیار بالای مردم شهرستان رباط کریم در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به نگاه فراجناحی دولت تدبیر و امید تا کنون جلسات متعددی را با فعالان و گروه های سیاسی شهرستان از همه جناح ها داشته ایم که هدف همه آنها هم افزایی و ایجاد همدلی بوده است.
 
وی با بیان این که شهرستان رباط کریم دارای پتانسیل ها و زمینه های خوبی برای تبدیل شدن به قطب صنعت گردشگری است، اظهار داشت: این منطقه با قدمتی شش هزار ساله، آثار تاریخی متعددی را در خود جای داده است که می تواند فرصت خوبی برای توسعه گردشگری این منطقه باشد.
 
بیات در ادامه با اشاره به این که همه مشکلات و مسایل مربوط به فرودگاه برای مردم شهرستان رباط کریم است اما نصیبی از عواید این فرودگاه به این شهرستان نمی رسد، از مسئولان استانداری و وزارت کشور خواست تا زمینه های لازم برای الحاق فرودگاه امام خمینی به شهرستان رباط کریم را فراهم کنند.
 
منبع:ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار