علی نصیرینیا طراح صحنه توانمند سینمای ایران که کارهای شاخص و ارزشمندی چون «روزهای زندگی» و «شهابی از جنس نور» را در کارنامه خود دارد، در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: تولید فیلم های دفاع مقدس امکانات ویژه و خوبی میخواهد که بسیاری از این امکانات در سینمای ما موجود نیست، به دلیل عدم وجود امکانات لازم، تولید فیلمهای دفاع مقدس همیشه با سختی بسیار زیادی همراه بوده است.
وی افزود: ما برای تولید فیلم «روزهای زندگی» سختی و رنج بسیاری را متحمل شدیم. امکانات کمی در اختیار ما بود و ما باید بقیه این امکانات لازم را با چنگ و دندان فراهم میکردیم. کمی بودجه همیشه باعث افت کیفیت فیلمهای دفاع مقدس شده است. اگر بودجه بیشتری در اختیار فیلم «روزهای زندگی» بود به طور حتم فیلم بهتر از این می شد.
وی با توضیح درباره فیلم «روزگاری عشق و خیانت» و تاکید بر زحمت بسیار زیادی که گروه تولید این فیلم کشیده اند، تصریح کرد: با توجه به گذشت سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی و عدم وجود لوکیشن های مربوط به آن دوران تولید فیلم هایی با موضوع انقلاب بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است. اگر مسئولان همت کنند و یک شهرک سینمایی را برای این کار اختصاص دهند تولید این فیلم ها بهتر و راحت تر انجام می شود.
وی افزود: فیلم «روزگاری عشق و خیانت» می توانست بسیار بهتر از آن چیزی باشد که ما در اینجا دیدیم. اگر روی فیلم نامه بیشتر کار می شد و برای طراحی صحنه آن وقت بیشتری گذاشته می شد به طور حتم فیلم بسیار بهتراز این می شد اما در حال حاضر فیلمی در مقابل ما است که برخی اشکالات کوچک صدمه های بسیار بزرگی به آن زده است.