روایت طلبه شهید «حسن وکیل آزاد» از استان گلستان؛

سومار منطقه‌ای برای آسمانی شدن در 19 سالگی

حسن وکیل آزاد به جهت ادای تكليف و فرمان امام امت (ره) مبنی بر حضور جوانان در جبهه‌ها به منطقه اعزام شد و سوم آبان ماه سال 1361 و منطقه «سومار» بر اثر اصابت تركش توپ دشمن، در حالی كه فقط 19 سال داشت به شهادت رسيد.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰ - 26October 2016

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، روز سوم آبان ماه سالروز شهادت روحانی شهید «حسن وکیل آزاد» از شهدای طلبه استان گلستان است، که در سطور زیر زندگی‌نامه پربارش را مرور می‌کنیم:

شهيد حسن وكيل آزاد، اردیبهشت ماه سال 1342 در شهرستان گنبد كاووس و در خانواده‌اي مذهبي، به دنيا آمد. تحصيلات خود را در مقطع ابتدايي و راهنمايي در شهرستان گنبد و متوسطه را در تهران به پايان رسانيد. در طول تحصيل، فردي كوشا و پرتلاش بود و از استعداد بالايي برخوردار بود به نحوي كه مورد توجه معلمان قرار گرفت. او فردي مذهبي بود و فرايض ديني را بنحو احسن انجام مي‌داد.

قبل از پيروزي انقلاب اسلامي با حضور در راهپيمايي‌ها مخالفت خويش را با رژيم منحوس پهلوي ابراز مي‌كرد. وي به امام علاقه‌ي زيادي داشت.

بعد از پيروزي انقلاب نيز سنگر علم و تحصيل را رها نكرد و موفق به اخذ مدرك ديپلم شد در اين هنگام، برادرش كه دانشجو بود به شهادت رسيد. حالا ديگر زمان آن رسيده بود كه به عنوان مسلماني متعهد مي‌بايست از خون برادرش، انقلاب و مردم دفاع كند. به همين دليل با صلاحديد خانواده تصميم گرفت كه جهت تحصيلات ديني، به حوزه‌ي علميه‌ي قم برود.

از آنجايي كه از هوش و استعداد بالايي برخوردار بود، خيلي زود مورد توجه استادان و همكلاسي‌هايش قرار گرفت. وي مدتي نيز در مدرسه‌ي «شهيد حقاني» قم به تحصيل پرداخت در همين زمان تصميم گرفت، به جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل اعزام شود و با وجود اينكه خانواده‌ي داغدارش بسيار نگران او بودند اما به جهت اداي تكليف و فرمان امام امت(ره) مبني بر حضور جوانان در جبهه‌ها به منطقه اعزام شد و سوم آبان ماه سال 1361 و منطقه «سومار» بر اثر اصابت تركش توپ دشمن، در حالي كه فقط 19 سال داشت به شهادت رسيد و جان به جان آفرين تسليم كرد و به مقام لقاء الله رسيد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار