در سازمان تبلیغات اسلامی؛

«سرانجام اختلافات ایران و عربستان» بررسی می‌شود

موضوع «اختلافات ایران و عربستان و سرانجام آن» پنجم آبان ماه توسط دکتر محمد صادق کوشکی در سازمان تبلیغات اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ - 25October 2016
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، یکی از مسایل بسیار مهم در منطقه غرب آسیا که از دیرباز بستر مناقشات و جنگ­‌های خانمان­ برانداز بوده، حضور بیگانگان در این منطقه سوق ­الجیشی است. در کنار این مهم، جریان سلفی تکفیری، بازشناسی این جریان در نگاه راهبردی، جایگاه و ارتباط با برخی از کشورهای اسلامی، حمایت برخی کشورها عربی از گروه­‌های تروریستی، قتل، غارت و ناامنی، ضربه‌زدن به مبانی و اصول دین مبین اسلام به لحاظ تجاوز آشکار به حقوق مردم، نسل­ کشی در قالب­‌های مختلف و ایجاد بد بینی جهانی به آموزه‌های حیات بخش دین مبین اسلام از سوی دیگر، ایجاب می‌نماید که این تفکر و پیشینه این جریان­ مورد بازشناسی قرار گیرد.

جریان اختلاف در منطقه خلیج فارس سبب می­‌شود که حضور استعمارگران به عنوان پشتیبانی­ کنندگان ترور و ناامن کننده‌های واقعی کشورها و لشکرکشی آن‌ها به بهانه مضحک مبارزه با تروریسم و در واقع با هدف حمایت از تروریست‌ها تثبیت شود که این شیوه ملت­‌های منطقه را تحت قیومیت و سلطه نامرئی استبداد و استعمار مدرن قرار داده است.

در همین راستا اقشار تأثیرگذار جامعه، وظیفه‌ای سنگین در تبیین آثار اختلافات و نتایج آن داشته و ضروری است اهداف پنهانی برخی از کشورهای غربی و حامیان منطقه‌ای رژیم صهیونیستی و مناقشات سازمان یافته در حوزة غرب آسیا با هوشمندی کارشناسی شود. لذا دفتر برنامه­‌ریزی آموزش­‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری بسیج سازمان در نظر دارد نشست تخصصی با موضوع «بررسی اختلافات ایران و عربستان و سرانجام آن» با سخنرانی «دکتر محمد صادق کوشکی - کارشناس ارشد مسائل بین الملل» را برگزار نماید.

این نشست روز چهارشنبه پنجم آبان ماه، ساعت 11:30 در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی واقع در میدان فلسطین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها