از فردا صورت می‌گیرید؛

سینماهای ترکیه، میزبان فیلم محمدرسول‌الله(ص)

فیلم سینمایی محمدرسول‌الله(ص) به کارگردانی مجید مجیدی از فردا هفتم آبان در سینماهای ترکیه اکران خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ - 27October 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، فیلم محمد رسول(ص) پس از بررسی توسط محققان و اسلام شناسان سازمان امور دیانت ترکیه برای مردم این کشور به نمایش در خواهد آمد.

نمایش این فیلم از 28 اکتبر برابر با هفتم آبان ‌ماه همزمان در 300 سینمای ترکیه اکران خود را آغاز خواهند کرد.

موسسه صوتی و تصویری «شانتبه فیلم»، مسئول ترجمه و اکران فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» در ترکیه است که با دوبله ترکی استانبولی و زیرنویس انگلیسی نمایش داده خواهد شد.

اکران خصوصی این فیلم شب گذشته، چهارشنبه در ترکیه برگزار شد که بسیاری از شخصیت های فرهنگی و مذهبی و بازیگر و کارگردان سرشناس ترکیه در آن حضور داشتند.

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا ۱۲ سالگی ایشان را در بر می‌گیرد.

صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است.

علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، ساره بیات در نقش حلیمه، مینا ساداتی در نقش آمنه، محسن تنابنده در نقش ساموئل تاجر یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور در نقش ام‌جمیل همسر ابولهب، حمیدرضا تاج‌دولت در نقش حمزه عموی پیامبر (ص)، صادق هاتفی در نقش بحیرا راهب مسیحی، محمد عسگری در نقش ابولهب عموی پیامبر (ص) و حدود ۵۰۰ بازیگر و هنرور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها