نشان‌داران فتح/ 3

نشان‌دار فتحی که پیکرش هیچ‌گاه بازنگشت + تصاویر

سردار شهید «محمد رضا عسگری»، از سرداران و فرماندهان شهید لشکر 25 کربلا است، که مفتخر به دریافت نشان درجه سه فتح از مقام معظم رهبری شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰ - 29October 2016
به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، نشان فتح به عنوان نماد عملیات های پیروزمندانه رزمندگان اسلام و فاتحان عملیات های فتح‌المبین و بیت المقدس انتخاب شده است و دیگر نشان ها نیز به نیروهای موثر در خدمات رزمی، فعالیت های پشتیبانی، ایثارگران، جانبازان، مبتکران در اختراعات و اکتشافات صنایع نظامی، امدادگران و فعالان هنری اعطا می شود.

 نشان دار فتحی که هیچ گاه پیکرش بازنگشت + تصاویر

از زمانی که حضرت آیت الله خامنه ای، فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفته اند، ایشان بنا به مناسبت های مختلف اقدام به اعطای این نشان به فرماندهان عالی رتبه و رزمندگان جان بر‌کف نیروهای مسلح کرده اند که اولین آن، روز 5 مهر سال 1368 بوده است.

در آن روز که ششمین روز از هفته دفاع مقدس محسوب می‌شد، 54 نفر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران که نقش مهمی در عملیات بزرگ و ظفرمندانه بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر در سال 1361 ایفاء کرده بودند، طی مراسمی به افتخار دریافت نشان فتح از رهبر انقلاب اسلامی نائل شدند. نشان فتح از سه برگ درخت نخل، گنبد مسجد جامع خرمشهر و نیز پرچم جمهوری اسلامی تشکیل شده است.

نشان دار فتحی که هیچ گاه پیکرش بازنگشت + تصاویر 

در تاریخ 3 خرداد سال 1369 سردار شهید محمدرضا عسکری جانشین لشکر 25 کربلا مفتخر به دریافت نشان درجه سه فتح از دست مبارک مقام معظم رهبری شد، لذا در سطور زیر زندگینامه پربارش را مرور می کنیم:

محمدرضا عسکری فرزند علی اکبر، سال 1346 در روستای لیوان غربی از توابع شهر بندرگز به دنیا آمد. تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش به اتمام رساند و تحصیلات متوسطه را در آموزشگاه شاهپور گذراند. وی در جریان مبارزات عمومی مردم بر علیه نظام شاهنشاهی با آگاه ساختن مردم، خصوصا جوانان مشارکت کرد.

نشان دار فتحی که هیچ گاه پیکرش بازنگشت + تصاویر 

او در سن 22 سالگی ازدواج کرد و شش سال زندگی مشترک داشت. همسرش در وصف او می گوید: «سرشار از محبت و دوستی و صداقت بود. در دوران کوتاه زندگی، او بسیار منظم و دقیق نسبت به مردم و دلسوز، مهربان، همسری ایده آل، فداکار و دوست داشتنی برای فرزندانش بود.»

محمدرضا عسکری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بندرگز درآمد و از این طریق به جبهه رفت و در عملیات های ثامن الائمه، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، محرم، والفجر 4 و 6، بدر، قدس 1 و 2، والفجر8 و کربلای1 شرکت داشت. در دوران خدمتش در جبهه، سمت های مختلفی را داشت و آخرین مسئولیت او، جانشینی فرماندهی لشکر 25 کربلا بود.

نشان دار فتحی که هیچ گاه پیکرش بازنگشت + تصاویر 

محمدرضا عسکری در عملیات والفجر4 در مسیر سنندج به تهران در اثر تصادف خودرو از ناحیه کمر و پا مجروح شد و در عملیات والفجر6 نیز مجددا مجروح شد و در عملیات والفجر8 در معرض بمباران شیمیایی قرار گرفت و تمام بدنش شیمیایی شد و سرانجام 14 تیرماه 1365 در علمیات کربلای1 در دشت مهران و ارتفاعات قلاویزان به شهادت رسید.

پیکر پاکش در منطقۀ عملیاتی باقی ماند و مفقودالاثر شد.

نشان دار فتحی که هیچ گاه پیکرش بازنگشت + تصاویر 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار