اسماعیلی:

اگر در اجرای عدالت قصوری انجام بگیرد، قوه قضاییه وارد می‌شود

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: در جائی که دیگران در اجرای عدالت قصور نمایند و از این طریق حقی از صاحب حق ستانده شده و عدواناً به شخص دیگری داده شود در این صورت قوه قضاییه وارد عمل شده و حق را به شخص ذی‌حق بر می‌گرداند.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ - 30October 2016
اگر در اجرای عدالت قصوری صورت بگیرد، قوه قضاییه وارد می‌شود
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «غلامحسین اسماعیلی» رییس کل دادگستری استان تهران در مراسم معرفی دادستان جدید شهرستان قرچک، اظهار داشت: در جائی که دیگران در اجرای عدالت قصور نمایند و از این طریق حقی از صاحب حق ستانده شده و عدواناً به شخص دیگری داده شود در این صورت قوه قضاییه وارد عمل شده و با انجام دادرسی لازم و صدور حکم مناسب، حق را به شخص ذیحق بر می‌گرداند.

وی گفت: در روایتی از امیرمؤمنان حضرت علی(ع) آمده است که خداوند بندگانش را دوست دارد و ما را توجه داده به حق و حقوق آنان تا جائی که رسیدگی به حقوق عباد خود را بر تکالیف و عبادات به درگاه خود مقدم داشته است و کسی که به برپائی حقوق بندگان خدا اهتمام ورزد نتیجه این امر آن خواهد بود که شخص در انجام تکالیف و اداء حقوق الهی موفق می‌شود.

رییس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: از آنچه مطرح شد نتیجه می‌گیریم که ما باید مردم را به دور از ویژگی‌های دیگر که ممکن است در جای خود اهمیت داشته باشند، بندگان خدا بدانیم و آنها را با این وصف بشناسیم و برای آن موقعیت و شأن ویژه قائل شویم و میان آنها فرق نگذاریم چرا که خداوند متعال حتی از بنده بد خود نیز هیچگاه تبری نمی‌جوید.

اسماعیلی اظهار کرد: یک فرد مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچگاه خدمت رسانی به مردم را مقید به وقت خاصی نمی‌کند و در همه حال آماده خدمتگزاری است چرا که یکی از وظایف ما در برابر خدا شناخت حقوق مردم است که با عمل به آنچه مطرح شد، راه‌های کشف حقیقت به تدریج برایمان باز می‌گردد و این امر لازمه کار قضائی است.

بنابر این گزارش در این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از زحمات سیدرضا حسینی تقدیر به عمل آمد و حجت الاسلام والمسلمین احداله سینکائی با دریافت ابلاغ قضائی خود به عنوان دادستان جدید شهرستان قرچک رسماً آغاز بکار کرد.

پس از این مراسم، رئیس کل دادگستری استان تهران و هیئت همراه از ساختمان در حال احداث شوراهای حل اختلاف شهرستان قرچک بازدید کردند.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها