امیر وجدانی‌نیا:

برگزاری اردوهای راهیان نور یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی دانشگاه‌ها است

دبیر ستاد راهیان نور بسیج دانشجویی گفت: مهمترین اقدامات فرهنگی دانشگاه‌ها، اردوهای راهیان نور است.
کد خبر: ۱۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸ - 08February 2014

برگزاری اردوهای راهیان نور یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی دانشگاه‌ها است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از بسیج نیوز؛ "امیر وجدانی نیا" دبیر ستاد راهیان نور بسیج دانشجویی اظهار داشت: اردوهای راهیان نور دانشجویی با سابقه ترین اردوهای راهیان نور و جزء پیشگامان دراین عرصه است که بسیج دانشجویی با اقدام در این راستا توانسته در دانشگاه های سراسر کشور با سازمان دهی اعزام دانشجویان، اقدام به برگزاری این اردوها کند.

دبیر ستاد راهیان نور بسیج دانشجویی بر همین اساس تصریح کرد: امسال هم همچون سال های گذشته کمیته دانشجویی قرارگاه مرکزی راهیان نور به دبیری سازمان بسیج دانشجویی فعالیت خود را آغاز کرده و با برگزاری جلسات مختلف برنامه ها و ظرفیت های سپاه های استانی سازمان های اردویی استان ها، سازمان بسیج و سازمان بسیج دانشجویی در این مجموعه فعال بوده و در هر استان ناحیه بسیج دانشجویی متولی و دبیر این ستاد می باشدکه با هماهنگی سپاه های استانی و حمایت آنها برای ناحیه دانشگاه های تهران برنامه ویژه ای داریم.

نحوه اسکان دانشجویان

دبیر ستاد راهیان نور بسیج دانشجویی ادامه داد: در جهت رفاه دانشجویان سه ستاد در سه مقر دوکوهه،هویزه و خرمشهر در نظر گرفته ایم.

ارائه خدمات به 500هزار دانشجو

وی افزود: ما آمادگی این را داریم که پانصدهزار دانشجو را در صورت اعزام ،خدمات رسانی کنیم در این جهت هماهنگی های لازم با دستگاه های ذیربط ازجمله وزارت علوم ، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی –کاربردی وفنی حرفه ای صورت گرفته که امیدواریم مشارکت و حمایت این دستگاه ها از اردوها اتفاق بیافتد.

یادمان هویزه در اختیار بسیج دانشجویی

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: با توجه به استقبال دانشجویان، یادمان هویزه از سال گذشته در اختیار بسیج دانشجویی قرار گرفت وخادمین دانشجواز آبان ماه با استقرار در این مکان به کاروان های راهیان نور دانش آموزی خدمات ارائه می دادند.

وجدانی نیا ادامه داد: در راستای نگه داری از یادمان هویزه برنامه های فرهنگی ویژه ای از جمله برگزاری نمایشگاه ها، برگزاری مسابقات ورزشی وروایتگری را داریم که از تاریخ 15بهمن ماه بصورت جدی فعالیت خود را آغاز و تا 15 فروردین ماه به دانشگاه ها خدمات ارائه می دهیم .

خادمین بسیج دانشجویی

دبیر ستاد راهیان نور بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: حدود 3000نفر از دانشجویان در مجموعه خادمین بسیج دانشجویی ثبت نام کرده اند که انشاءالله در مواقعی که لازم هست به منطقه اعزام وفعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: برای مقرها برنامه های مختلفی از جمله روایتگری ،برگزاری برنامه های افتتاحیه واختتامیه اردوها، برگزاری مراسمات شب خاطره و شب شعر در نظرگرفته ایم.

برگزاری رزم نمایش دانشجویی

دبیر ستاد راهیان نور سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: با هماهنگی سازمان اردویی راهیان نور و همکاری قرارگاه شهید باکری در حاشیه اردوهای راهیان نور امسال برای نخستین بار رزم همایش دفاع مقدس برای دانشجویان برگزار خواهد شد.

وجدانی نیا تصریح کرد: این رزم همایش شامل رزمایش نیروهای نظامی به همراه سناریویی خاص با رنگ و بوی نمایشی است.

استفاده از روایتگری راویان رزمنده

وی بیان کرد: با هماهنگی هایی که با سازمان بسیج پیشکسوتان انجام داده ایم قرار است از پتانسیل راویان رزمنده در اردوهای راهیان نور استفاده بکنیم که انشاءالله اتفاق بیافتد.

این مقام مسئول در خصوص تاثیر اردوهای راهیان نور تصریح کرد: یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اقدامات فرهنگی که در دانشگاه ها صورت می گیرد اما در خصوص اردوهای راهیان نور و تقدسی که در این اردو ها وجودارد به تاثیر بخشی این اردو اضافه خواهد می کند و به نظر می رسد یکی از مهمترین اقداماتی که در دانشگاه ها توسط تشکل ها و مسئولین دانشگاه ها می تواند اتفاق بیافتد ، اردوهای راهیان نور است اذا ازروسای دانشگاه ها ،معاونین فرهنگی دانشگاه هاووزارت خانه ها،خواهشمندیم که حمایت لازم را از این اردوها داشته باشند.

وجدانی نیا در پایان در رابطه با هر چه باشکوهتر برگزار شدن این اردوها گفت: کسانی که صاحب نظر هستند باید نگاهشان به انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل بعدی معطوف باشد که این امراتفاق بسیار مهمی است که انتقال صحیح آن می تواند به قوام فرهنگ دفاع مقدس،فرهنگ اسلامی ایرانی و اطلاع سطح فرهنگی اجتماعی ایران کمک رسانی کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار