محمد حسن نجم:

بی توجهی به نیاز های اساسی سینمای دفاع مقدس جبران ناپذیر است

تهیه کننده مطرح سینمای ایران گفت: در تمام این سال‌ها فقر امکانات و به جان خریدن خطرات همیشه همراه کسانی بوده که عاشقانه برای ارزش‌های دفاع مقدس کار می‌کردند.
کد خبر: ۱۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹ - 09February 2014

بی توجهی به نیاز های اساسی سینمای دفاع مقدس جبران ناپذیر است

محمد حسن نجم، تهیه کننده صاحب نام و ارزشمند سینمای ایران در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با ذکر سختیها و رنجهای تولید فیلمهای دفاع مقدس گفت: تولید فیلمهای جنگی بسیار سخت و مشقتبار است و امکانات بسیار زیادی را میطلبد که از توان سینمای ما خارج است.

وی افزود: هماهنگ کردن تجهیزات نظامی مورد نیاز فیلمهای جنگی بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است و نیاز به ارتباطات وسیعی دارد که اگر این ارتباطات را نداشته باشید تقریبا امکان تهیه این امکانات را از دست میدهید. متاسفانه با اینکه سالها از جنگ میگذرد و هر سال هم تعداد قابل توجهی فیلم جنگی تولید میشود، اما باز هم در مورد تهیه این امکانات و تجهیزات هیچ فکری نشده است.

وی با انتقاد شدید از بی توجهی مسئولان نسبت به تهیه امکانات لازم در شهرک سینمایی دفاع مقدس افزود: عوامل حرفهای سینما هم در دوران هشت سال دفاع مقدس در تولید فیلمهای جنگی مشارکت میکردند و هم بعد از جنگ. در تمام این سالها فقر امکانات و به جان خریدن خطرات همراه کسانی بوده که عاشقانه برای ارزشهای دفاع مقدس کار میکردند. آخرین نمونه این عدم امکانات و استفاده از تجهیزات غیر سینمایی سر فیلم معراجیها بود که متاسفانه جان پنج نفر از بهترین همکاران ما را گرفت.

وی افزود: آن چیزی که ما در سریال « درچشم باد » ساختیم یک دهم آن چیزی بود که در عالم واقع و در خرمشهر و آزاد سازی آن رخ داده است، اما متاسفانه ما آن قدر به لحاظ امکانات در مضیقه بودیم که فقط توانستیم یک دهم آن چیزی که در آن عملیات اتفاق افتاده است را نشان دهیم. به طور حتم اگر کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و تسلط وی بر کارگردانی نبود ما نمیتوانستیم همین اندازه را هم نشان دهیم.

نظر شما
پربیننده ها